خوشقدم: دست و پا بسته نیستیم، می‌رویم در تاتامی باکو بجنگیم

مربی تیم ملی کاراته و سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی دست و پا بسته نیستیم، می‌رویم تا در تاتامی باکو بجنگیم.

سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در مورد شرایط اردوی تیم ملی بانوان پیش از اعزام به مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: اردوی مرحله سوم تیم ملی 14 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا روز اعزام، ملی‌پوشان در اردوها حضور خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، تیم امید و بزرگسالان کنار هم در اردوها حضور دارند و در پایان 5 نفر در بخش کومیته و یک نفر در بخش کاتا به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام خواهند شد.

وی در ادامه در مورد اینکه مصدومیت جزئی از ورزش است، گفت: ما اردوها را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کنیم، به هر حال مصدومیت هم جزئی از ورزش است، یک مقدار برخی از بازیکنان آسیب‌دیدگی دارند اما جدی نیست، همه نفرات انگیزه دارند، حتی نفراتی که در اردوهای تیم ملی به عنوان نفر دوم تمرین می‌کنند، چون پس از بازگشت از باکو یک انتخابی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار خواهیم کرد، به همین دلیل انگیزه در همه اردونشینان یکسان است.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: برای حضور در کشورهای اسلامی دست و پا بسته نیستیم، می‌رویم تا در تاتامی باکو بجنگیم امیدوارم که مدال‌های خوبی را کسب کنیم. من چهار سال پیش به عنوان مربی تمرین‌ دهنده در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌ام، در حال حاضر هم در اردوها حضور دارم و به نظرم شرایط برای همه ایده‌آل است، فقط ما حمیده عباسعلی را در ترکیب نداریم، آن هم به این دلیل است که او مصدومیت داشت و با توجه به آسیب دیدگی که داشت صلاح نبود در این مسابقات حضور داشته باشد.

خوشقدم در مورد حریفان اصلی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: کاراته چند سالی بود در کشورهایی مثل مصر و ترکیه دچار افول شده است، اما به دلیل اینکه این رشته المپیکی شده، همه کشورها بازگشت خوبی به کاراته داشته‌اند. ما در کاراته‌ وان‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که مصری‌ها و ترکیه‌ای‌ها نفرات دوم و سوم خود را نیز به این مسابقات می‌آورده‌اند، به هر حال المپیکی شدن کاراته باعث شده همه کشورها تلاش کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های بدنسازی خوبی را طی کرده‌ایم و کاراته خوبی هم در تمرینات داشتیم، اما با توجه به رشته‌های دیگر قرار است در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، کار ما سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل ما نمی توانیم پیش‌بینی کسب مدال کنیم، اما یادمان نرود کاراته ایران توانمند است و امیدوارم بچه‌های ما با تمام توان در تاتامی باکو حضور پیدا کنند و با مدال‌آوری، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درآورند.

خبرنگار: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 763255

وب گردی

وب گردی