حجت الله ایوبی: برای کنسرت شجریان دولت تلاشش را کرد/کاری نبوده که ما برای نمایش فیلمی انجام نداده باشیم/امید به جامعه هنری بازگشته است

نشست رسانه ای ستاد هنرمندان دکتر حسن روحانی، با حضور حجت الله ایوبی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی هنرمندان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الله ایوبی در ابتدای این نشست گفت: به دلیل توجه به موضوعات اقتصادی مباحث فرهنگی در حاشیه است و فرصت خوبی است که مطالبات فرهنگی از رییس جمهور دراین ستاد مطرح شود. امروز رفتار رای دهندگان از فضای سیاسی عبور کرده و به رفتار عقلانی در انتخابات رسبده ایم. اقتصاد فرهنگی امروز اشتغال آفرین است در شهر پاریس٥٤/٤ شاغلان کار فرهنگی انجام می دهند.

وی ادامه داد: می می توانیم با اقتصاد خلاق شغل هم ایجاد کنیم. توجه ویژه ای در این دولت به اقتصاد فرهنگی شده است اما در دوره های قبل این موضوع نبوده است. مساله اقتصاد خلاق حتی در کابینه مطرح شده است و این رویکرد جدید را می بینید که باعث رونق تئاتر، موسیقی و سینما شده است. در سال ٩٢ جامعه فرهنگی و هنری با بحران های فراوان همراه بود که بخشی از وقت ما صرف رفع آن بحران ها شد.


ایوبی اظهار کرد: این تصور وجود داشت که هنر برانداز است. بعد از انقلاب اسلامی رنسانس فرهنگی ایجاد شد. چند دستگی در انجمن خوشنویسی و در موسیقی و تئاتر بود و بدترین آن در سینما بود این اتفاقات در ابتدای دولت و بازگرداندن آن به شرایط مناسب و برگرداندن امید به جامعه هنری و فرهنگی از دستاوردهای دولت امید است. در حال حاضر هنرمندان بر صندلی های تکریم و احترام هستند. در دولت قبل تئاتر هیچ گاه نمی توانست پول خود را درآورد اما در حال حاضر بسیار موفق است..هنرمندانی بودند که نمی خواستند کار کنند اما الان به صحنه بازگشته اند. اعتماد سازی بین هنرمندان و دولت شکل گرفته است و فضای بسیار امنی در هنر و فرهنگ ایجاد شده است و موج مهاجرت کنترل شده است.

رییس ستاد انتخاباتی هنرمندان رئیس جمهوری ادامه داد: مهمترین هنر این دولت این بود که به اهالی فرهنگ و هنر و مردم اعتماد کرد. ما تلاش کردیم هنر را از حالت گلخانه ای خارج کنیم و دکتر روحانی و تیم او معتقدند کارها را باید به اصناف سپرد. دکتر روحانی جلوی تولیدات فاخر را در وزارت ارشاد گرفت که عده ای نور چشمی باشند و عده ای مورد توجه قرار نگیرند. توجه ویژه ای به زیر ساخت ها شد و داریم از هنر دولتی و سفارشی فاصله می گیریم.

ایوبی ادامه داد: از اتفاقات مهم این دوره ورود جوانان به عرصه فرهنگ و هنر است از اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه مردم را دارند درخواست می کنم بی تفاوت نباشند و به این عرصه وارد شوند از هنرمندان خواسته ام مواضع مودشان را برای مردم اعلام کنند. در این دولت فیلم هایی نمایش داده نشده است و تئاترها یی بوده و کنسرتهایی که لغو شده است اما ما از هیچ کدام از این اتفاقات خوشحال نیستیم و نشدیم. من اعلام می کنم دولت روحانی هر جا احساس کند حقی از بین رفته را دنبال کند. امیدواریم که اقتصاد فرهنگ و هنر که در آغاز مسیر خود قرار دارد مورد اهتمام و توجه قرار گیرد. هنرمندان اعلام آمادگی کرده اند که مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند اهالی فرهنگ و هنر مثل سال های گذشته درخواست هایی دارند که قرار است تنظیم کرده و به ما ارائه دهند.

وی ادامه داد: تولید فیلم ها در این دولت دوبرابر شده نمایش فیلم ها هم با وجود هنر و تجربه بیش از دو برابر شده است. چندفیلم داریم که نتوانستند اکران شوند هرچند که یک فیلم هم زیاد است اگر قرار باشد فیلمی اکران نشود اثر روانی عدم اکران فیلم ها از خسارت مالی آن بیشتر است اما در جاهایی هم اکران فیلم ها خارج از قوه مجریه بوده است کاری نبوده که ما برای نمایش فیلمی انجام نداده باشیم.

ایوبی همچنین با اشاره به استاد شجریان بیان کرد: همه دعاگوی شجریان هستیم و برای ایشان خیلی تلاش شد که مردم از شنیدن صدای او بهرمند شوند و حداقل خوشحالیم که آلبوم ایشان منتشر شد، دولت برای کنسرت ایشان تلاشش را کرد.

وی افزود: بیلبوردهای شهر تهران در اختیار ما نیست با وجود اینکه ادعای ما انقلاب فرهنگی است رفتار تبعیض آمیز در مورد فرهنگ وجود دارد. همه زمینه های فرهنگ و هنر مشکل دارد و سه سال برای رفع این مشکلات کافی نیست. تئاتر هنر شریفی است که با آن می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را حل کرد.

خبرنگار:رضایی/انتشار: سلیمی

500

کد خبر: 763273

وب گردی

وب گردی