سلیمانی: کورت های در حال ساخت کرج با مشاوره فنی فدراسیون قابلیت برگزاری مسابقات کشوری را دارد

رییس فدراسیون اسکواش گفت: دو کورت اسکواش در حال ساخت کرج از لحاظ طول و عرض به صورت قانونی بوده ولی فاصله استاندارد بعد از خط اوت رعایت نشده عملا در این کورت ها مسابقات درسطح کشور قابل برگزاری است

مسعود سلیمانی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: دو کورت جدید اسکواش استان البرز با حمایت مالی بخش خصوصی و همچنین با سرمایه گزاری اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در ورزشگاه انقلاب کرج در حال ساخت است. خوشبختانه زیر ساخت اولیه این کورت ها در گذشته تامین شده بود نصب سکوریت اطراف و پارکت کف کورت جهت انجام بازی اسکواش تکمیل شده است که پیشتر زمان افتتاح کورت ها اسفند سال 95 پیش بینی شده بود اما علت تاخیر افتتاح این کورت ها تامین سرویس های بهداشتی و نصب صندلی تماشاچیان بود.

وی در مورد استاندارد نبودن کورت های اسکواش خاطر نشان کرد: با توجه به این که طزح اولیه این کورت ها برای چند سال پیش بوده مقداری از لحاظ قانونی ابعاد کورت ها دارای مشکل بوده ولی عرض و طول کورت استاندارد بوده و فقط فاصله 15 سانتیمتری خط اوت تا سکوریت انتهایی رعایت نشده بنابراین کورت ها قابلیت برگزاری مسابقات در سطح بین المللی نداشته و فقط در مسابقات داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس فدراسیون اسکواش افزود: گسترش ورزش اسکواش در سطح همگانی هدفی دیگری که فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از ساخت این دو کورت دنبال می کنند. متاسفانه اسکواش در جامعه ناشناخته بوده و با گسترش زیر ساخت این ورزش و عموم جامعه با دانستن ویژگی ها ی مانند افزایش تمرکز و بالا رفتن دقت با بازی کردن اسکواش به این ورزش جذب خواهند شد.

وی در مورد کورت دیگر استان البرز افزود: پیش از ساخت این دو کورت فقط یک کورت نامناسب در منطقه کیانمهر کرج وجود داشته و عملا قابلیت استفاده در سطح حرفه ای نداشته و با توجه به اینکه کورت کیانمهر در منطقه حاشیه ای شهر بوده قابلیت استفاده همگانی نیز نداشته است که با ساخت دو کورت جدید در مرکز شهر باعث گسترش اسکواش در سطح حرفه ای و همگانی استان البرز خواهد شد.

سلیمانی در زمان افتتاح دو کورت جدید نیز گفت: به احتمال فراوان تا پایان اردیبشهت ساخت این دو کورت به اتمام رسیده و با حضور رییس اداره کل ورزش و جوانان استان البرز افتتاح خواهد شد.

کد خبر: 763357

وب گردی

وب گردی