یوسف خانی: قیمت مرغ در ماه رمضان مشخص شد/ میزان صادرات صفر است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی عنوان کرد: در صورت افزایش تقاضا نسبت به عرضه در ایام ماه رمضان با افزایش قیمت این محصول مواجه می شویم.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار برای مصرف کننده 6 هزار و 600 تومان است، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار بسیار پایین است که این امر باعث متضرر شدن کشتارگاه ها و توزیع کنندگان شده و در حال حاضر سودی نصیب آنها نمی شود.

به گفته وی، بالابودن میزان عرضه نسبت به تقاضا در بازار باعث شده تا قیمت کنونی مرغ منصفانه و زیر قیمت توزیع شود.

یوسف خانی با اشاره به نرخ مرغ در ایام ماه رمضان افزود: در صورت افزایش تقاضا نسبت به عرضه در ایام ماه رمضان با افزایش قیمت این محصول مواجه می شویم و حداقل قیمت مرغ در آن زمان باید به 7 هزار تا 7 هزار و 500 تومان برسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به میزان عرضه مرغ در ماه رمضان خاطرنشان کرد: با توجه به بالابودن میزان کنونی تولید مرغ و نزدیک بودن ماه رمضان به طور قطع تغییری در میزان تولید مرغ نداریم و با کمبود در بازار مواجه نخواهیم بود.

وی درباره وضعیت صادرات مرغ گفت: با توجه به اینکه صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفته اما بعد از مطرح شدن بحث آنفولانزا این اقدام با کاهش زیادی روبرو شد و میتوان گفت که میزان آن به صفر رسیده و حتی در حال حاضر به کشور عراق صادرات نداریم.

یوسف خانی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان با تغییری همراه نیست، اظهار داشت: طی 1 ماه گذشته قیمت تخم مرغ در بازار1 هزار و 200 تومان کاهش داشته و نرخ آن از 6 هزار و 200 تومان به 5 هزار تومان رسیده است که علت آن به افزایش عرضه و کمبود تقاضا برمی گردد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 763378

وب گردی

وب گردی