آیت‌الله‌ مکارم شیرازی:  مناظرات باید بر مبنای خط قرمزهای اسلامی باشد

آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، در اولین واکنش به مناظره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نامزدها نشان دهند که مناظره انتخابات در ایران، اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله‌ مکارم شیرازی روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به اولین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناظره در کشور ما باید مناظره اسلامی باشد و در آن تهمت و عوام‌فریبی و دروغ نباشد.

وی ظهار کرد: مناظره ما مانند مناظره آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیست که هیچ حد و مرزی ندارد، زیرا ما در یک کشور و نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و مناظرات ما نیز مبتنی بر خط قرمزهای اسلامی باشد.

این مفسر قرآن با اشاره به عواقب سوء تندخویی در مناظرات افزود: مردم به خصوص جوانانی که مناظره را می‌بینند و می‌شنوند، اگر ببینند نخبگان‌شان به هم اهانت می‌کنند و نسبت ناروا می‌دهند و دروغ می‌گویند، آن را یاد می‌گیرند و این آموزش خطرناکی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: چه ایرادی دارد که نامزدها با سخنان یکدیگر به صورت مستدل و منطقی مخالفت کنند به جای اینکه بخواهند یکدیگر را متهم به برخی مسایل کنند که ممکن است برخی از آن‌ها اشتباه باشد.

این مرجع تقلید ضمن ابراز امیدواری برای کسب نتیجه مفید و خوب در پایان رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد: نامزدها نشان دهند که مناظرات ما اسلامی و متفاوت از دیگران است و شبیه مناظرات آنان نیست.

302/302

کد خبر: 763391

وب گردی

وب گردی