همکاری مشترک  جهادکشاورزی با واحد سوادکوه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با بیان پتانسیل های نرم افزاری و سخت افزاری واحد سوادکوه، وجود اساتید مجرب با توان علمی و اجرایی بالا و داشتن آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز و مدرن را از ظرفیت های دانشگاه عنوان کرد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داریوش خادمی شورمستی و اعضای هیات علمی گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه با مهندس مرادیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه و هیات همراه درباره تعامل و همکاری آموزشی، ترویجی و پژوهشی مشترک فی مابین دیدار کرد.

سرپرست واحد سوادکوه با اشاره به اینکه دانشگاه امکان برگزاری کلاس ها و دوره های ضمن خدمت با عناوین و موضوعات متنوع را برای سطوح کارشناسان ادارات و حوزه های تابعه جهاد کشاورزی و نیز بهره برداران داراست تاکید کرد: ارتباط موثر دانشگاه با صنعت به خصوص در حوزه های کشاورزی و صنایع تبدیلی را با توجه به پتانسیل های منطقه ای از اولویت های دانشگاه دانست.

خادمی در ادامه پیشنهاد اجرای طرح های تحقیقاتی با موضوع حفاظت از خاک و امکان بهره برداری اصولی و بهینه از اراضی شیبدار کم بازده، بهره مندی حداکثری از امکانات آزمایشگاهی جهت توسعه کیفی و علمی فعالیت های کشاورزی با سوق دادن فعالیت ها به سمت و سوی افزایش بهره وری از منابع و تخصیص زمین با هماهنگی ادارات و نهادهای ذیربط جهت اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی را مطرح کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه نیز با بیان توانمندی ها و معرفی حوزه های مختلف اداره جهاد کشاورزی شهرستان، امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهها جهت هدایت بهره وران به اجرای کشاورزی علمی و ایجاد کارگروه های تخصصی و بازدیدهای میدانی از مزارع و اراضی کشاورزی را خواستار شد.

مرادیان با اشاره به امکان تخصیص زمین جهت اجرای برنامه های تحقیقاتی اظهار کرد: فعالیت در حوزه های باغبانی و صیفی کاری در مزارع بلااستفاده فعلی یا کم بازده و نیز توسعه کشت گیاهان دارویی، پرورش قارچ و گلخانه توجیه اقتصادی دارد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763404

وب گردی

وب گردی