برگزاری نشست تخصصی، فرهنگی  با عنوان « با آگاهی زیبا شوید » در واحد تهران مرکزی

«با آگاهی زیبا شوید» عنوان نشست تخصصی فرهنگی  است که به همت اداره دانشجویی و فرهنگی  مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر الهه کنوز استاد دانشکده علوم پایه واحد تهران مرکزی ضمن اشاره به مضرات استفاده از لوازم آرایشی گفت: انسان که مورد ستایش فرشتگان و مورد حسادت شیطان قرار گرفت، گویا به همان اندازه زیبایی که خداوند برایش مقرر داشته بود، رضایت نداد، و طبق گفته قرآن کریم، انسان هوس کرد که از آنچه خداوند او را آفریده نیز، زیباتر و مطلوب‌تر باشد.

وی افزود: امروزه یکی از پرفروشترین محصولات که در اطراف و اکناف دنیا تولید می‌شود، لوازم و وسایل آرایشی و زیبایی است. با آنکه بسیاری از این لوازم، زیان‌های گاه جبران ناپذیری برای سلامت انسان دارند، بشر قدم از این هم بالاتر گذاشته و برای زیباتر شدن، اقدام به عمل جراحی زیبایی متنوعی نیز می‌کند که خیلی از آنها، اقداماتی مرگبار شمرده می‌شوند. اکثر دختران و بانوان ایرانی استفاده از لوازم آرایشی را جزء لاینفک زندگی خود می‌دانند و باتوجه به اینکه سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است، استفاده از لوازم آرایشی دیگر نه سن خاصی می‌شناسد و نه قشر خاصی . این تمایل باعث شده کشورمان تبدیل به دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و طبق آمار نهادهای ناظر بین‌المللی، هفتمین واردکننده لوازم آرایشی در جهان شود. سالانه حدود یک میلیارد دلار فرآورده آرایشی و بهداشتی در ایران مصرف می‌شود. از سویی در دسترس بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که بیشتر با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع استاندارد به فروش می‌رسند، و از سوی دیگر به ۱۵ سال رسیدن سن مصرف لوازم آرایش در کشور، موجب افزایش شیوع بیماری‌های پوستی، عفونی و مشکلات بهداشتی شده است. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تمایل به آرایش بیشتر در بین زنان مسن دیده می‌شود، زیرا طراوت و شادابی پوست در کهنسالی از بین می‌رود. در حال حاضر، افراط در استفاده از لوازم آرایشی، سلامت جامعه، خصوصاً زنان و دختران را به خطر انداخته، هر روز نیز بدون توجه به تبعات سوء آن، بر میزان تقاضای این لوازم افزوده می شود.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763421

وب گردی

وب گردی