واحد بابل قهرمان مسابقات کشتی لوچو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

دومین دوره مسابقات کشتی لوچو ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی بابل و نائب قهرمانی واحد قائم شهر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز، دومین دوره رقابتهای کشتی لوچو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گرامیداشت سالگرد تأسیس دانشگاه آزاداسلامی با حضور سرپهلوانان و سرشناسان کشتی لوچو مازندران در سالن ورزشی یادگار امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

این رقابت‌ها با حضور بیش از 40 لوچو کاردانشجو از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و در پنج وزن 60-، 70-، 80-، 90 و 90+ باهم به رقابت پرداختند که در وزن 60- کیلوگرم رضا نقی زاده واحد بابل مقام اول، سید مهدی قریشی از واحد قائمشهر مقام دوم در 70- کیلوگرم رضا عبداله پور از بابل اول و هادی حسین پور از بابل دوم و در80- کیلوگرم شهریار محمودی از بابل اول محمد رضا خلیل پور دوم و 90- کیلو رضا مظفری از قائمشهر اول و سروش بابایی دوم و در 90+ کیلوگرم نیز ایمان محسن زاده و محمد حسین فیروز پور از واحد بابل اول و دوم شده‌اند.

همچنین دومین دوره مسابقات کشتی لوچو اعضای هیأت علمی وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با قهرمانی تیم ساری ونایب قهرمان واحد بابل به کار خود پایان داد.

این رقابت‌ها با حضور بیش از 38 لوچو کار از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و در پنج وزن 60-، 70-، 80-، 90 و 90+ باهم به رقابت پرداختند که در وزن 60- کیلوگرم امین اسماعیل زاده واحد ساری مقام اول، نورالدین سلیمانی از بابل مقام دوم و در 70- کیلوگرم مرتضی آقاجانی از بابل اول و ایمان قنبری از بابل دوم وجواد بشارتی ساری سوم در80- کیلوگرم عبداله دهقان از نوراول وجبرئیل نورانی ازساری دوم،مهدی سلیمانی از واحد نوشهر سوم و 90- کیلو حمید رضا اعلاء از نوشهر اول و حاج محمود نیازآذری از بابل دوم مرتضی خلعتبری از رامسر سوم و در 90+ کیلوگرم نیز حسین بهروزی از واحد نور اول و مجتبی دیوسالار از محمود آباد دوم ومحمد برزگراز ساری سوم شده‌اند.

عبداله نیاز آذری در حاشیه این دوره از مسابقات،با اشاره به نقش و جایگاه کشتی سنتی لوچو، بیان کرد:کشتی لوچو از ورزش‌های پهلوانی و سنتی مازندران می‌باشد این ورزش سنتی یکی از عوامل کشتی قهرمانی کشور است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت:استان مازندران مهد کشتی جهان وکشور جایگاه بسیار مهمی برای معرفی و گسترش کشتی لوچو است.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ کهن کشتی سنتی لوچو برای تقویت روح وجسم دومین بار بین دانشجویان وکارکنارن دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزاری می شود،که استقبال خوبی از آن صورت ،امیدواریم بتوانیم برای توسعه کشتی لوچو و ورزش های همگانی متناسب با این استان گامی برداریم.

به نفرات اول،دوم وسوم هر پنچ وزن جوایزی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بابل به رسم یادبود اهدا شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763440

وب گردی

وب گردی