پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز معلم

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم ، پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، متن پیام فرهادی بدین شرح است:

«دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز تجلیل از مقام والای آن استاد یگانه و همه بزرگانی است که در کسوت معلّمی در تمامی مراکز آموزشی رسالت خطیر انسان‌سازی را بر عهده دارند و به خدمتگزاری در عرصه تعالی علم و معرفت افتخار می‌کنند.

در جایگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روز معلم و استاد را به طور خاص به تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در بیش از ۲۸۰۰ واحد آموزش عالی به آموزش حدود ۵/‏۴ میلیون دانشجو اهتمام دارند، تبریک می‌گویم.

همکاران محترم،

بر این باورم که آنچه امروز نام ایران اسلامی را در جهان بلند آوازه کرده است، مرهون تلاش های شما عزیزان است. افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی به گونه‌ای که اعزام دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور را به صفر نزدیک کرده است و کسب رتبه اول در رشدکمی و کیفی تولید مقالات علمی در میان ۲۵ کشور بزرگ تولید کننده علم دنیا و ارتقای چهارپله‌ای رتبه علمی ایران در جهان، جز با همراهی و تلاش های مجدانه شما قابل حصول و وصول نبود.

تاکید برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری، به تأسی از فرموده مقام معظم رهبری که سال ۱۳۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند، ایجاد زمینه لازم برای افزایش و ارتقای آموزش‌های مهارتی و تغییر ماهیت آنها از عرضه‌محوری به تقاضا‌محوری و بسترسازی لازم برای ایجاد توازن در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متناسب با استعداد و علایق دانش‌آموزان و نیاز بازار کار است.

بار دیگر فرارسیدن هفته آموزش و دهه سرآمدی آموزش را به همه کسانی که افتخار تدریس و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز ایران اسلامی را بر عهده دارند تبریک می‌گویم و در ایامی که به نام سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام والای معلم نامگذاری شده است، لازم می‌دانم از همه استادان و‌الامقام، که برای رسیدن کشورمان به مرجعیت علم و فناوری در جهان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، سپاسگزاری و قدردانی کرده و موفقیت روزافزون آنان را از خداوند متعال مسئلت نمایم.»

دریافت کننده: مهرنوش زارعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/200

کد خبر: 763456

وب گردی

وب گردی