مادران باردار در بلوک های زایمانی، مورد تکریم و احترام قرار می گیرند

وزیر بهداشت گفت: دوشنبه در استان کرمان بیش از 800 کیلومتر فاصله بین شهرستان ها را طی کردیم و خوشبختانه در سیرجان بیمارستان 235 تختخوابی افتتاح شد و پس از آن بیمارستان امام خمینی(ره) رابر را افتتاح کردیم که در دولت یازدهم، با سرعت مناسبی تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح طرح های توسعه بیمارستان افضلی پور کرمان، اظهار داشت: در شهرستان بافت، کلینیک ویژه پیشرفته ای افتتاح شد و مرکز جراحی محدود چشم نیز در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بافت در حال ساخت است که به زودی تکمیل می شود.
وزیر بهداشت به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال حاضر حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هماهنگی های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، بنا شد که تا پایان امسال، این بیمارستان تکمیل و افتتاح شود.
دکتر هاشمی اضافه کرد: در ادامه سفر یک روزه به استان کرمان، بیمارستان زیبا و مجهز افضل الدین ابوحامد کوهبنانی شهرستان کوهبنان را افتتاح کردیم و در شهر کرمان نیز طرح های توسعه بیمارستان افضلی پور شامل بخش اورژانس، کلینیک ویژه با 45 مطب پزشکی و بلوک های زایمانی به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت گفت: مادران باردار در بلوک های زایمانی، مورد تکریم و احترام قرار می گیرند و در هر اتاق زایمان، وسایل مورد نیاز فراهم شده و برعکس گذشته که زائو برای زایمان به اتاق عمل می رفت، در این واحدها، تیم زایمانی بر بالین مادر در واحدهای زایمانی حاضر می شوند و بستگان و همراهان مادر باردار نیز می توانند در کنار آنها حضور داشته باشند.
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: علاوه بر این پروژه ها، مجموعه ای آموزشی و نیز رفاهی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افتتاح شد و در هر سفر که به استان کرمان آمدیم، یا تصمیم مهمی برای ارتقای سلامت مردم گرفته شده و یا بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم افتتاح شده است.
وزیر بهداشت از افتتاح بیمارستان رودبار و آغاز عملیات ساخت بیمارستان در شهرستانهای فاریاب و کهنوج خبر داد و گفت: در شهرستان جیرفت ساخت بیمارستان 240 تختخوابی به زودی آغاز می شود.
دکتر هاشمی تعداد تخت های بیمارستانی در حال ساخت در استان کرمان را 1600 تخت بیمارستانی عنوان کرد و افزود: در صورتی که این تعداد تخت بیمارستانی به بهره برداری برسند، به اندازه کل تعداد تخت های موجود استان کرمان تا قبل از دولت یازدهم، شاهد افتتاح تخت های جدید خواهیم بود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه اولین باری که از بیمارستان افضلی پور بازدید کردم، گرفتاری ها و مشکلات مردم، بسیار زیاد بود، افزود: در حال حاضر، وضعیت درمان در استان کرمان، نسبتا مناسب است و لازم است که تلاش کنیم و به شرایط مطلوب برسیم.
دکتر هاشمی در پایان از افتخار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در عرصه های ملی و بین المللی و تربیت نیروهای انسانی ارزشمند و با استعداد و نیز توسعه پژوهش در این دانشگاه، تقدیر کرد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 763499

وب گردی

وب گردی