کاندیداها براساس اطلاعات غلط همدیگر را تخریب نکنند

محمدرضا راه چمنی با اشاره به دور اول مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کاندیداها نباید بدون سند و مدرک به یکدیگر اتهام بزنند و براساس اطلاعات غلط یکدیگر را تخریب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا راه چمنی، دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه برگزاری مناظره باعث می شود تا حضور مردم در انتخابات افزایش یابد، گفت: انجام مناظره بین کاندیداها، اعضای احزاب و نمایندگانشان یکی از شیوه هایی است که می تواند آرای خاکستری را کاهش دهد و انگیزه مردم برای حضور در انتخابات را بیشتر کند.

وی گفت: مناظره‌های ملی قاعدتا باید در رسانه ملی برگزار شود و کاندیداها و نمایندگانشان و اعضای حزبشان نیز بتوانند با یکدیگر مناظره برگزار کنند و برنامه های خود را تشریح کنند.

وی ادامه داد: نوع دیگر برگزاری مناظره‌ها این است که کاندیداها و نمایندگانشان در دفاتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با یکدیگر نشست خبری برگزار کنند. مناظره‌ها حتی می تواند در سطحی دیگر در محلات، مدارس و حتی مساجد نیز برگزار شود تا مردم نیز آگاه شوند و از نقش رئیس جمهوری در اداره کشور و عملکرد دولت اطلاع یابند. همینطور کاندیداهایی که نقدی نسبت به هم دارند فرصت بیشتری برای صحبت دارند.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به برگزاری دور اول مناظره کاندیداها در صدا و سیما گفت: نحوه ورود کاندیداها به بحث و اظهاراتی که کاندیداها داشتند بسیار مهم است. مردم نباید احساس کنند که کاندیداهایی که سابقه فعالیت زیادی در انقلاب و فعالیت های اجرایی کشور داشته اند بدون سند و مدرک به یکدیگر اتهام می زنند. کاندیداها نباید براساس اطلاعات غلطی که دریافت می کنند یکدیگر را تخریب کنند.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها برای اداره کشور باید برنامه داشته باشند، گفت: کاندیداها اگر نقدی را هم دارند باید این نقد را نسبت به برنامه های همدیگر داشته باشند نه اینکه بخواهند مباحث شخصی داشته باشند و کسی را تخریب کنند.

وی در پایان با اشاره به سوالاتی که در دور اول مناظره‌ها از کاندیداها پرسیده شد، گفت: این دور از مناظره‌ها در حوزه مسائل اجتماعی بود و سوالاتی که مطرح شد سوالاتی بود که افکار عمومی مایل به شنیدن پاسخ آنها بودند. مخصوصا در حیطه مسائل اجتماعی، محیط زیست، آلودگی هوا و ترافیک که مطالبات عمومی است. همچنین در حوزه مسائل اجتماعی و مسکن نیز مردم نظرات و برنامه های کاندیداها را شنیدند.

ایسنا

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 763541

وب گردی

وب گردی