مسائل زیست محیطی را فارغ از موضوعات سیاسی بدانیم

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراجناحی بودن محیط زیست گفت: مساله محیط زیست،ملی است بنابراین مسائل زیست محیطی را باید فارغ از موضوعات سیاسی بدانیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین بازگیر تصریح کرد: وظیفه همه نهادها و دستگاه‌ها در قانون در برابر محیط زیست مشخص شده است. محیط زیست، سرمایه ملی کشور است بنابراین باید از این موهبت‌های الهی محافظت کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل مربوط به محیط زیست مربوط به مقطع خاصی نمی‌شود بلکه در همه زمان‌ها باید به آن توجه شود، گفت: اگر در اثر غفلت مساله‌ای تبدیل به تهدید شود، به خطر افتادن سلامت مردم توجیه‌پذیر نیست.

بازگیر با بیان اینکه یک کارخانه زباله‌سوز در مجموعه آرادکوه و کهریزک وجود دارد،گفت: ظرفیت این کارخانه ۲۰۰ تن است. در این کارخانه زباله‌سوز تبدیل زباله به انرژی برق صورت می گیرد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به اینکه یک کارخانه زباله سوز دیگر در گود آبعلی فعالیت می‌کند،اظهارکرد: در این کارخانه زباله را هضم شیمیایی و تبدیل به بیوگاز می‌کنند و بعد از آن بیوگاز را می توانند تبدیل به برق کنند. این کارخانه روزی ۱۰۰ تن ظرفیت دارد ولی در چند ماه اخیر این سیستم به دلیل برخی مشکلات غیرفعال شده است و الان در حال رفع نواقص آن هستند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 763553

وب گردی

وب گردی