خلیج فارس زمینه‌ای برای همگرایی بیشتر کشورهای این حوزه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوندهای لازم برای ارتباط و اتفاق به منظور همگرایی کشورهای حوزه خلیج فارس مهیا است و دستگاه دیپلماسی باید برای این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین نقوی حسینی با تبریک روز ملی خلیج فارس از سوی کمیسیون امنیت ملی و گرامیداشت یاد شهدایی که برای خلیج فارس ماندنِ این خلیج، جان دادند، اظهار داشت: خلیج فارس یکی از آبراه‌های مهم منطقه خاورمیانه و از مناطق استراتژیک منطقه است که در طول تاریخ بشریت، نام این خلیج، همیشه فارس بوده و در تاریخ ثبت است.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام خلیج فارس جزء یکی از اسناد غیر قابل تغییر است، بیان کرد: البته در سال‌های اخیر دشمنان منطقه و مسلمانان تلاش کردند با اختلاف افکنی مناقشه سازی کنند ولی همه اسناد، نقشه‌های تاریخی و ملت‌ها می‌دانند که این خلیج، همیشه فارس است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بین کشورهای همسایه خلیج فارس مشترکات زیادی هست و مراوداتی به صورت تاریخی وجود داشته که می‌توان از آن به عنوان زمینه اتفاق و همگرایی بین این کشورها استفاده کرد، ادامه داد: منافع، باورها و اعتقادات مشترکی بین ملت‌های حوزه خلیج فارس وجود دارد.

نقوی حسینی متذکر شد: در طول تاریخ مراودات فراوانی بین ایران و کشورهای همسایه بوده و بعضا خانواده‌های ایرانی خویشاوندانی در کشورهای این حوزه دارند و کشورهای همسایه نیز خویشاوندانی در ایران دارند.

وی با بیان اینکه مشترکات فراوانی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد، بیان کرد: واقعیت تاریخی این است که پیوندهای لازم برای ارتباط و اتفاق به منظور همگرایی کشورهای حوزه خلیج فارس مهیا است و دستگاه دیپلماسی باید برای این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم همگرایی مناسبی با کشورهای خلیج فارس داشته باشیم و خوشایند نیست که کشورهای این حوزه علیه یکدیگر بیانیه صادر کنند و بر طبل مناقشات بکوبند.

منبع:خانه ملت

301/300

کد خبر: 763566

وب گردی

وب گردی