تغییر رنگ لثه را جدی بگیرید

یک متخصص رادیولوژی فک و صورت گفت: تغییر رنگ لثه از علائم بیماری لثه است و لثه سالم معمولا صورتی‌رنگ بوده و به صورت سفت و محکم به استخوان زیرین می‌چسبد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ابراهیم صادقی در این باره گفت: در بسیاری از موارد، افراد دندان‌های سالم و نسبتا محکمی دارند، اما بیماری لثه‌ها منجر به لق‌شدن دندان‌ها و از دست رفتن آنها می‌شود.

وی، تغییر رنگ لثه را یکی از علائم بیماری لثه دانست و گفت: لثه سالم معمولا صورتی‌رنگ بوده و به صورت سفت و محکم به استخوان زیرین می‌چسبد.

صادقی، با اشاره به علل بیماری لثه، تصریح کرد: پلاک میکروبیال، جرم (کالکولوس)، کمبود ویتامین، سندروم، مواد شیمیایی، دخانیات و برخی مواد شیمیایی عامل و تشدید کننده این بیماری هستند.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت، خون‌ریزی لثه، تغییررنگ، تغییرشکل لبه لثه، تحلیل لثه و وجود همزمان جرم بر روی دندان‌ها را از علایم بروز بیماری‌های لثه برشمرد و گفت: معمولا برخی افراد به دلایل مختلفی از انجام جرم‌گیری دندانی خودداری می‌کنند. در نتیجه بیماری لثه‌ها ادامه پیدا کرده و لثه شروع به تحلیل رفتن می‌کند.

صادقی افزود: از تجمع مواد، املاح موجود در بزاق و باکتری‌ها بر روی دندان‌ها، پلاک میکروبی تشکیل می‌شود و اگر این پلاک به خوبی از سطح دندان پاک نشود، به مرور زمان حالت معدنی و محکم به خود می‌گیرد و تبدیل به جرم می‌شود.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌های لثه‌ با جرم‌گیری در مرحله اول و در صورت نیاز بصورت جراحی لثه‌ خواهد بود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 763597

وب گردی

وب گردی