احداث کارخانه تولید چوب بستنی دردولت یازدهم/ کاهش واردات و 3میلیون دلارصرفه جویی ارزی

گمرک ایران به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره واردات چوب بستنی واکنش نشان داد و اعلام کرد: با الکترونیکی شدن گمرک همه اطلاعات و آمار واردات به صورت لحظه‌ای قابل دسترس است وآمار ازکاهش حدود 274 درصدی در وزن این کالا در سال 1395 نسبت به سال آغازین (سال 1392) و صرفه جویی حدود 3 میلیون دلاری در دولت یازدهم حکایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز از گمرک ایران، از دلایل عمده کاهش واردات چوب بستنی، راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی محصول مذکور نظیر کارخانه تولیدی در زرندیه استان مرکزی در سال‌های اخیر است.
آمار واردات به تفکیک نوع کالا، ارزش، تعرفه، مجوزها و شرکت‌های حقیقی و حقوقی واردکننده و جزییات این اطلاعات، در بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی موجود و به صورت لحظه‌ای قابل دسترس است.
داده‌های سامانه جامع گمرکی درباره واردات چوب بستنی از چین در دولت یازدهم نیز نشان می دهد، واردکنندگان این کالا، شرکت‌های صنایع غذایی لبنی و بستنی بوده‌اند و واردات این کالا به شرکت‌های تولیدی اختصاص دارد که مجوزهای آن نیز موجود است.
همچنین این میزان واردات چوب بستنی در سال 1395 براساس ثبت سفارشات انجام شده و مجوزهای قانونی بهداشت و سلامت اخذ شده به وزن بالغ بر 617 تن با ارزش 993 هزار دلار بوده که از سال 1384 تاکنون از کمترین میزان واردات برخوردار بوده است. این واردات از کشورهای چین، دانمارک و امارات متحده عربی صورت گرفته است.
ارقام مربوط به کالای مذکور در سال 1384 نیز بیانگر واردات بالغ بر یک هزار و 614 تن به ارزش یک میلیون و 484 هزار دلار صرفا از چین بوده است.
روند افزایش واردات این کالا در سال‌های پس از آن نیز منجر به واردات یک هزار و 843 تن به ارزش 4 میلیون و 401 هزار دلار در سال 1391 شد که این میزان با افزایش حدود 25 درصدی در وزن به رقم 2 هزار و 309 تن در سال 1392 به دلیل سفارشات ثبت شده قبلی و حقوق مکتسبه برای صاحب کالا جهت انجام واردات رسید.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 763616

وب گردی

وب گردی