توافق کمیته روابط خارجی سنا برای پیشبرد طرح تحریم‌های ایران به جای تحریم‌های روسیه

اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا توافق کردند تا طرح تحریم روسیه را کنار بگذارند و به جای آن طرح تحریم ایران را بررسی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته نشریه پولیتیکو، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و بن‌کاردین عضو ارشد دموکرات این کمیته روز دوشنبه توافق کردند تا به جای بررسی طرح تحریم روسیه،‌ تحریم‌های ایران را پیش ببرند و به علاوه روی طرحی برای مقابله با نفوذ مسکو در اروپای شرقی بدون استفاده از تحریم کار کنند.

کورکر در گفت‌وگو با پولیتیکو، اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم روی طرح تحریم‌های روسیه کار کنیم. ما کاملا به این توافق دست یافتیم که این مسیر را پیش ببریم و طرح تحریم‌های ایران را بررسی کنیم. همچنین قرار است روی اقداماتی برای مقابله با روسیه در اروپا تمرکز کنیم. این دو برنامه‌های آینده ما هستند.

به نوشته پولیتیکو، توافق میان سناتورها کورکر و کاردین موجب حل اختلاف میان اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا شده است که خواهان بررسی هر دو طرح تحریم‌های ایران و روسیه همزمان با یکدیگر بودند. طرح تحریم‌های ایران از ماه مارس از سوی باب کورکر ارائه شد که هدف آن وضع تحریم های جدید علیه این کشور به بهانه توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران، حمایت تهران از آنچه واشنگتن گروه‌های تروریستی می‌خواند و موضوع حقوق بشر است. طرح تحریم‌های روسیه نیز برای پاسخ به آنچه واشنگتن دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا می‌داند، طراحی شده بود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 763627

وب گردی

وب گردی