تابش: قالیباف در مناظره مرزهای اخلاق را زیر پا گذاشت

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با تخلفات برخی کاندیداها در نخستین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت که باید ساز و کار مشخصی برای برخورد با این تخلفات وجود داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا تابش اظهار کرد: به نظر من در این مناظره آقای روحانی در قامت رئیس‌جمهور توانست سنگینی و وزانت خود را حفظ کند، آقای رئیسی متین ظاهر شد و سعی کرد وارد مناقشات نشود و آقایان هاشمی‌طبا و میرسلیم در قامت دو عنصر تکنوکرات با توجه به مشی اداری‌شان توانستند مسائل و موضوعات را مطرح کنند. همچنین آقای جهانگیری هم برای عامه مردم فراتر از تصور ظاهر شد؛ البته ما که ایشان را می‌شناختیم، می‌دانستیم که احاطه خوبی بر مسائل و موضوعات دارد و می‌تواند از دیدگاه خود با ادب دفاع کند. آقای قالیباف نیز موارد خوبی را مطرح کرد اما در جاهایی مرزهای اخلاق را زیر پا گذاشت.

وی افزود: متاسفانه در مناظره تلویزیونی کاندیداها بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که انتظار آن در جامعه وجود نداشت و قاعدتاً باید مرجعی برای برخورد با این تهمت‌ها و بداخلاقی‌ها وجود داشته باشد. حداقلِ برخورد می‌تواند این باشد که این تخلف به مردم اعلام شود و وقت کاندیدای متخلف برای مناظره بعدی کم شود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که منصفانه نیست دولت صرفاً از عملکرد خود دفاع کند و بقیه صرفاً آن را نقد کنند، بلکه هرکس باید برنامه خود را ارائه کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به مهلت کمتر از 20 روزی که به انتخابات مانده، فضای جامعه هنوز انتخاباتی نشده که این امر تحرک کاندیداها، ستادها و حامیانشان و همچنین احزاب و گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها و صداوسیما را می‌طلبد. متاسفانه همه اینها قدری در گرم‌تر کردن فضا تعلل کرده‌اند. شاید یک دلیلش این باشد که تصور عموم مردم این است که نتیجه انتخابات به نظرشان روشن است، چراکه عموماً رؤسای‌جمهور در کشور ما دو دوره‌ای بوده‌اند. البته قدری هم به مشکلات و گرفتاری‌ها و توقعات و انتظارات مردم برمی‌گردد.

تابش افزود: بعد از مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انتظار این بود که تحرک بیشتری در فضای سیاسی ایجاد شود اما این نتیجه در حد انتظار حاصل نشد. شاید یک دلیل آن این باشد که به سؤالات پاسخ مشخصی داده نشد و طرح مشخصی هم از سوی کاندیداها ارائه نشد، در حالی که ساختار مناظره باید به گونه‌ای باشد که هرکس راهکارهای خود را برای رسیدن به اهدافش بتواند تبیین کند.

منبع:جماران

دریافت کننده:درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 763635

وب گردی

وب گردی