کاهش جرائم محیط زیستی در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران: با اجرایی شدن مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پرداخت ضرر و زیان مشکلات زیست محیطی این موضوع باعث کاهش جرائم محیط زیستی در استان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما،نقی میرزاکریمی افزود: با اجرایی شدن مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص افزایش پرداخت ضرر و زیان بابت حیات وحش و دیگر مشکلات زیست محیطی این موضوع باعث کاهش تخلفات در استان تهران و مخصوصاً در فروردین 96 شده است.
وی ادامه داد: هر ساله در ایام نوروز و شب عید خرید و فروش سمندر لرستان و مار و لاک پشت آبی به وضوح در بازار به چشم می خورد که امسال با اقدامات پیگیرانه و اطلاع رسانی ها و گشت و پایش های شبانه روزی حتی یک مورد نیز خرید و فروش سمند لرستانی این گونه درحال انقراض در استان تهران نداشتیم و حتی یک مورد هم گزارش مردمی در این خصوص به ما اعلام نشده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ما به قطع یقین می توانیم بگوییم که آمار کشفیات مان در امسال صفر بوده است.
وی با اشاره به میزان آمار کشفیات سال گذشته نسبت به امسال افزود: سال گذشته بیش از 2 هزار مار آبی و لاک پشت برکه ای را در سطح استان تهران جمع آوری کردیم اما امسال تنها 40 مورد مار آبی و لاک پشت برکه ای کشف و ضبط شده که با تحویل به پارک پردیسان از آنجا به استان مربوط و زیستگاه اصلی این گونه ها انتقال داده شده است.
میرزاکریمی ادامه داد: مار آبی و لاک پشت برکه ای همیشه از استان های شمالی به تهران می آمد و درکنار ماهی قرمز شب عید به فروش می رسید امیدواریم با تلاش محیط بانان و گشت و پایش های شبانه ما برای سال آینده این موضوع به صفر برسد و تخلفاتی درکنار فروش ماهی قرمز صورت نگیرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 763657

وب گردی

وب گردی