خشم مقامات اسرائیل از قطعنامه جدید یونسکو

سازمان یونسکو قصد دارد با صدور قطعنامه‌ای ضد اسرائیل، درخواست تل‌آویو مبنی بر تغییر نام مسجدالاقصی را رد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اسرائیلی هاآرتص؛ سازمان علمی فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) درخواست اسرائیل برای تغییر نام مسجد الاقصی و به رسمیت شمردن حاکمیت این رژیم بر قدس اشغالی را نپذیرفت و در قطعنامه‌ای که قرار است امروز صادر شود، همچنان از اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر نام برده می‌شود.

کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان فلسطین با یک عقب‌نشینی معنادار پذیرفتند سازمان یونسکو در قطعنامه امروز از بکار بردن نام "مسجدالاقصی" و یا " حرم شریف قدس" پرهیز کند. این قطعنامه امروز (سه شنبه) در پاریس صادر خواهد شد و در آن تاکید شده است قدس متعلق به سه دین است.

در قطعنامه جدید یونسکو، قدس متعلق به ادیان توحیدی سه گانه اسلام، یهودیت و مسیحت است؛ اما این قطعنامه همچنان رژیم صهونیستی را یک "اشغالگر" در همه آنچه مربوط به قدس است، توصیف می‌کند. یونسکو همچنین حاکمیت این رژیم بر قدس اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این قطعنامه از شرایط نوار غزه و اقدامات تل آویو در حرم ابراهیمی در الخلیل و مقبره راحیل (همسر یعقوب پیامبر) در بیت لحم انتقاد شده است.

"تزیپی هوتوولی"، قائم مقام و معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، یونسکو را به قبول آنچه وی "تاریخ تحریف شده" نامیده است، متهم کرد. این مقام صهیونیست مدعی شد فلسطین در حال اشاعه تبلیغات ضداسرائیلی است و یونسکو نیز تحریف‌های دروغ فلسطین را درباره بیت‌المقدس می‌پذیرد.

"هوتوولی" در ادامه مدعی شد: ما اسرائیلی‌ها نیازی نداریم یونسکو تاریخ مالکیت اسرائیل بر زمین‌هایش را به رسمیت بشناسد.

در میان اعضای اتحادیه اروپا، آلمان یکی از موافقان صدور قطعنامه یونسکو علیه رژیم صهیونیستی است که تنش زیادی میان تل‌آویو و برلین بوجود آورده، و در مقابل ایتالیا حامی این رژیم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305/300

کد خبر: 763674

وب گردی

وب گردی