حمایت همه‌جانبه از محیط زیست از تدابیر دولت است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مظاهر دولت تدبیر و امید حمایت همه جانبه از محیط زیست پایدار و ایستادگی محکم و با صلابت جلوی بسیاری از کارهای غیراصولی در این حوزه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سیدموسی خادمی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جلسه ملی معرفی نقشه راه و ارائه دستاوردها و نتایج برنامه تحولی مشارکت سیستمی کشاورزان در استقرار کشاورزی پایدار و سازگار با شرایط خشکسالی و تغییر اقیلم در حومه مدیریتی کوهستان زاگرس مرکزی در یاسوج، افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد استانی تماما محیط زیستی است.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در خصوص محیط زیست در هیچ زمینه‌ای کوتاه نیامد و با صلابت و محکم جلوی هر گونه فعالیت غیر اصولی در حوزه محیط زیست را گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توجه‌ای که به محیط زیست و توسعه پایدار در دولت تدبیر و امید شده است، قابل تقدیر بوده و به دلیل توجهی که مسئولین این سازمان دارند و جدیتی که در بحث محیط زیست است، در حقوق محیط زیست کوتاه نیامده‌اند و جلوی خیلی از کارهای غیر اصولی نیز گرفته شده است.

خادمی تصریح کرد: حمایت جدی و قوی دکتر روحانی و ابتکار رئیس سازمان که از محیط زیست کشور داشته اند همه دست به دست هم داد تا این دولت یکی از مظاهرش که بحث محیط زیست بوده، تحقق یابد. این دولت را با قاطعیت می توان دولت محیط زیست نامید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما توسعه بدون محیط زیست را هم در برخی جاها داشتیم و توسعه نیافتگی همراه با بکر بودن محیط زیست را هم در برخی جاهای دیگر داریم. کهگیلویه وبویراحمد با وجود تعرضاتی که به محیط زیست آن شده و مشکلاتی را از قبل داشته ولی از جاهائی است که محیط زیست آن تا حدود زیادی حفظ شده، اما نتوانستیم آن توسعه اقتصادی لازم را در کنار این محیط زیست خوب و زیبا فراهم کنیم. اگر بتوانیم این الگو را در کهگیلویه وبویراحمد و استانهای مشابه شروع کنیم و با حفظ محیط زیست توسعه را با ایجاد رفاه برای مردم داشته باشیم، قاعدتا ترکیب این دو منجر به توسعه پایدار می‌شود و آینده ما را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: با حرکتی که در این حوزه آغاز شده است در بحث توانمندسازی مناطق و برقراری ارتباط بین اقتصاد مردم و حفظ محیط زیست، آثار این کار در زندگی مردم ملموس خواهد شد و به طور طبیعی از آنجا به بعد وظیفه از بخش دولتی‌ برداشته می‌شود.

خادمی بیان کرد: اگر مردم به این مهم رسیدند و در چند تا روستا لمس و درک کردند که اهمیت و جایگاه محیط زیست در همه عرصه‌ها چقدر مفید و اثر آفرین است، حفاظت، صیانت و توسعه محیط زیست خود به خود به سرعت گسترش پیدا خواهد کرد و بهترین حافظان و متولیان محیط زیست خواهند بود و همچنان که تاکنون هم بوده‌اند. این علاقه‌مندی به محیط زیست و حفاظت از آن و قدر دانستن آن در فرهنگ سنتی و دینی ما بوده و هست و این نشست ها کمک به تعادل بین اقتصاد مردم و حفظ محیط زیست و برقراری دوستانه‌تر ارتباط بین مردم و محیط زیست به ویژه در کهگیلویه وبویراحمد که تقریبا تماما محیط زیستی است اثر بخش خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به عنوان مسئولین استانی اعلام می‌کنیم در حوزه محیط زیست هم کمک کار خواهیم بود و هم هر وظیفه‌ای که محول شود به ما، آن را به نحو شایسته انجام دهیم و خودمان را مکلف به اجرای کامل آن می‌دانیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 763691

وب گردی

وب گردی