انوشیروانی: تکلیف رستمی را فدراسیون باید مشخص کند/ هر گذشتی لازم باشد انجام می‌دهم اما تمرینات او نباید به تیم ملی لطمه بزند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: مشکلی با کیانوش رستمی ندارم و هر گذشتی که لازم باشد از سمت من انجام شود، انجام می‌دهم، اما تکلیف او را فدراسیون باید مشخص کند.

به گزارش ایسکانیوز، سجاد انوشیروانی در حاشیه تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری گفت: برنامه‌ریزی مدونی را برای کسب عنوان قهرمانی جهان انجام داده‌ایم که اجرای آن نیاز به حمایت دارد. برنامه ما در مسابقات قهرمانی آسیا این بود که با اقتدار بر روی سکوی نخست قرار بگیریم، البته در این راه رقابت تنگاتنگی با تیم‌های ازبکستان و چین داشتیم و اگر ملی‌پوشان دقت بیشتری در بلند کردن وزنه‌ها داشتند، شاید با اختلاف بیشتری به قهرمانی می‌رسیدیم. البته تیم ترکمنستان هم به صورت کامل به عنوان میزبان حضور داشت و خود را برای بازی‌های داخل سالن آسیا آماده می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود قهرمانی بازهم از این تیم انتقاد می‌شود، گفت: نمی‌دانم، چه نتیجه بگیریم و چه نتیجه نگیریم برخی‌ها همیشه انتقاد می‌کنند، حالا هم که بعد از 5 سال قهرمان شدیم، می‌گویند تعداد مدال مهم‌تر است. برای من محکم جلو رفتن و پیاده کردن برنامه‌هایم مهم‌تر است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: مشکلات مالی باید هرچه زودتر مرتفع شود و اگر این مشکلات در راه آماده‌سازی این تیم برای مسابقات جهانی وجود داشته باشد، دچار مشکل خواهیم شد. اما درعین‌حال باید قدردان فدراسیون باشیم که با وجود این مشکلات اردوهای هر سه رده ملی را برگزار می‌کند، درحالی‌که می‌توانست اردوهای برخی رده‌ها را تعطیل کند.

انوشیروانی در واکنش به برخی انتقادات نسبت به جوان نبودن تیم اعزامی به آسیا گفت: جوانی به این معنا نیست که وزنه‌برداران 18-19 ساله را با خود ببریم، اکنون نفراتی را داریم که در محدوده سنی 23 تا 26 سال هستند و تا سال‌ها می‌توانند برای تیم ملی مؤثر باشند. در سال‌های بعد همین جوانان به ترکیب تیم اضافه می‌شوند. زمانی که نقره المپیک را گرفتم، 28 سال داشتم و نفراتی مانند محمدپور با 20 سال سن به تیم ملی آمده بودند. باید توجه داشته باشیم که تیم ملی بزرگسالان است و حتی سلیمی با 27 سال سن در المپیک ریو رکورد جهان را جابجا کرد.

وی ادامه داد: 7 ماه دیگر مسابقات جهانی و یک سال بعد از آن بازی‌های آسیایی را داریم و باید از تمام داشته‌هایمان برای کسب موفقیت استفاده کنیم. با وجود تمام انتقادات کسی نیستم که پا پس بکشم، بلکه با قدرت به جلو می‌روم و حس می‌کنم در صورت اجرای تمام برنامه‌های ما، حتی می‌توانیم قهرمان جهان شویم. بر اساس برنامه‌ریزی که داریم شاید یکی از بهترین نتایج تاریخ را در بازی‌های آسیایی 2018 کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص شرایط سلیمی، محمدپور، مرادی، علی حسینی و رستمی گفت: بهداد تمریناتش را انجام می‌دهد و مشکلی ندارد، سهراب هم با وجود اینکه در این مدت در اردو نبوده است تمریناتش را پیگیری می‌کند و با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی به اردو باز می‌گردد.

انوشیروانی افزود: علی حسینی هم آمادگی مطلوبی دارد. محرومیت او یک ماه قبل از مسابقات جهانی به پایان می‌رسد و بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی او را به اردوی تیم ملی دعوت خواهیم کرد و حتی در صورت آمادگی می‌تواند یکی از نفرات حاضر در پیکارهای جهانی باشد. تکلیف کیانوش رستمی را باید فدراسیون مشخص کند. مشکلی با او ندارم و هر گذشتی که لازم است از سمت من انجام شود، انجام می‌دهم اما تمرینات او نباید به‌گونه‌ای باشد که به تیم لطمه بزند. ما هم آمادگی هرگونه همکاری را به قهرمان خوب کشورمان داریم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما حضور تمام قهرمانان در مسابقات جهانی آمریکا است تا از نظر کیفی شرایط تیم بالا برود و به بهترین نتیجه برسیم؛ چراکه ایران یکی از قدرت‌های برتر وزنه‌برداری جهان است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 763692

وب گردی

وب گردی