جوان ایرانی باید با طیب خاطر و رغبت ملی، دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کند /تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ و کرامت انسانی/ تولید، ‌انتشار و ارزیابی دانش با استقرار مدیریت دانش/ باید واریانس کیفیت در بین واحدهای دانشگاهی حفظ شود

جلسه معارفه دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در سازمان مرکزی با حضور دبیران هیات امنای استانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم ،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگترین دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی است که با حمایت های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) تاسیس و توسعه پیدا کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان مورد توجه مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری همواره در صحبت های خود بر نقش و اهمیت این دانشگاه تاکید داشته اند و از جمله گام های حمایتی ایشان، انتخاب دکتر ولایتی به عنوان رییس هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه است.

وی افزود: دکتر ولایتی فردی اجرایی و علمی است که مقالات علمی بین المللی بسیاری دارد و انتخاب ایشان توسط رهبر معظم انقلاب، نشان از توجه رهبری در مسیر توسعه علم توسط دانشگاهی با ٧٠هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو، بیش از یک میلیون و 600هزار دانشجو و نزدیک به 6 میلیون فارغ‌التحصیل است.

دکتر نوریان اظهار داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی بر موضوع فرهنگی و کرامت انسان توسط این دانشگاه، نشان‌دهنده اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

وی با اشاره به فعالیت خود در دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بیش از دو سال است که با دانشگاه آزاد اسلامی کار کرده ام و ارتباط تنگاتنگی با اعضای هیات موسس و هیات امنا در این مدت کسب کرده و بر نقاط ضعف و قوت این دانشگاه آگاهی و آشنایی پیدا کرده ام.

دانشگاه آزاد اسلامی نباید جزیره ای اداره شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز آموزش عالی تبدیل به صنعت شده است، گفت: امور دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل دارا بودن این تعداد دانشجو، در مقیاس بزرگی قرار دارد و نباید جزیره ای اداره شود.

وی با بیان اینکه استقرار مدیریت دانش از برنامه های آینده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: با استقرار مدیریت دانش به صورت گسترده می توانیم تولید، ‌انتشار و ارزیابی دانش را به صورت مستمر پیگیری کنیم.

نوریان در بخش دیگری از سخنانش به سایر برنامه های خود اشاره کرد و گفت: مدیریت هزینه، استقرار نظام فرآیندی، استفاده از تکنولوژی های آموزشی، تبیین استانداردها، جلوگیری از انحراف ها، مهندسی مجد ، برندسازی، بکارگیری و جذب نخبگان، توسعه شرکت های دانش بنیان، ‌یکپارچه سازی و... از برنامه های مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

باید واریانس کیفیت در بین واحدهای دانشگاهی حفظ شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به استفاده از تکنولوژی های آموزشی اشاره کرد و گفت: ‌امروز در دنیا‌ آموزش تغییراتی کرده است. آموزش در سیستم ها به صورت اتوماتیک و الکترونیک طراحی شده به طوریکه که کلاس ها با جمعیت بسیار حتی دومیلیون نفر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نظام آزمون های سراسری با سرفصل های مشخص و یکسان باید در واحدهای دانشگاهی به اجرا درآید، اظهار داشت: مشکل دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت کیفیت در بین دیگر دانشگاه ها نیست بلکه مشکل ما تفاوت کیفیت در داخل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با مشورت و کمک همکاران، این مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: باید واریانس کیفیت در بین واحدهای دانشگاهی حفظ شود.

فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی باید با کیفیت بالاتری وارد جامعه شوند

دکتر نوریان به برندسازی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: جوان ایرانی باید با طیب خاطر و رغبت ملی، دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کند. باید بر روی اسم دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنیم تا به یک برند تبدیل شود. فارغ التحصیلان باید با کیفیت بالاتری وارد جامعه شوند تا بتوانند اشتغال مناسبی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استفاده از سیاست های مطرح شده به یک برنامه منسجم نیاز دارد، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی را در مسیر مقررات و قوانین سیاست کشور در چشم انداز 1404 و تدابیر مقام معظم رهبری و پیشنهادات رئیس و اعضا هیات موسس، پیش خواهیم برد و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی را با وزارتخانه ها افزایش خواهیم داد.

وی در پایان با بیان اینکه از ظرفیت های بخش خصوصی در واحدهای دانشگاهی استفاده خواهیم کرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی تفاوت دارد چرا که تامین منابع آن از طریق دولت تأمین نمی شود.

دکتر نوریان یادآور شد:با یک مهندسی مجدد و نیازسنجی ، باید تصویر مثبت و واقعی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک برند به وجود آید.

کد خبر: 763753

وب گردی

وب گردی