تقسیم کار میان جامعه دانشگاهی کشور

جلسه 306 شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این جلسه که با حضور روسای دانشگاه ایلام، دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، گزارش فعالیت‌های دانشگاه‌های این استان از میزان و چگونگی مشارکت دانشگاهیان در برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی (ع) ارائه شد. در این گزارش خدمات ارائه شده از سوی این دانشگاه‌ها به زوار اربعین حسینی (ع) در استان ایلام به عنوان مرز اصلی عبور زوار این همایش ارائه شد.

در بخش دیگری از این گزارش و در تشریح خدمات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایلام، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار حسینی (ع) با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه در ابعاد مختلف بررسی شد.

استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تشویق دانشجویان و استادان سایر کشورها به حضور در این همایش بزرگ، رعایت اصول ایمنی و پدافند غیرعامل در هرگونه خدمت‌رسانی، گسترش تسهیلات ارائه شده به دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش، برنامه‌ریزی مستمر برای برگزاری باشکوه این مراسم، تقسیم کار میان جامعه دانشگاهی کشور در این زمینه، استفاده از این مراسم برای تقویت دیپلماسی دانشگاهی و حفظ وجهه مردمی این مراسم از مهمترین نظرات و پیشنهادهای اعضا بعد از ارائه این گزارش بود.

در ادامه این نشست وزیر علوم گفت: باید همه دستگاه‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش عظیم اربعین حسینی (ع) تلاش کنند. دولت در عین تلاش برای حفظ وجهه مردمی این مراسم، تمام تلاش خود را برای زمینه‌سازی و تسهیل این روند مردمی به کار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: تقسیم کار میان جامعه دانشگاهی کشور نیز مورد تایید وزارت علوم است.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روسای دانشگاه‌های ایلام به پاس خدمات انجام شده به زائران اربعین حسینی، تقدیر شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 763771

وب گردی

وب گردی