اولویت وزارت علوم ایجاد رشته هایی است که بازار کار دارند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با تحولاتی که در دنیای امروز رخ داده است ارتباط و پیوستگی علوم بیشتر شده است لذا در برنامه ریزی توسعه هدفمند آموزش عالی، رشته های تحصیلی میان رشته ای و ترکیبی در اولویت هستند .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر که به مناسبت هفته بزرگداشت آموزش در دانشگاه علوم انتظامی امین سخنرانی می کرد، گفت: اولویت وزارت علوم در توسعه آموزش عالی ایجاد رشته هایی است که بازار کار داشته باشند و متناسب با علم روز دنیا و نیازهای جامعه باشند.

او با تاکید بر حمایت از رشته های علوم پایه گفت: چون رشته های علوم پایه در کوتاه مدت به اشتغال منجر نمی شوند با کمبود تقاضا مواجه هستند که برای تشویق دانشجویان برای ورود به این رشته ها باید برنامه های داشته باشیم که ایجاد رشته های پیوسته کارشناسی ارشد و دکترا یکی از این راهکارها است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به رشد جمعیت دانشجویی و افزایش رشته های مختلف دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: این دانشگاه با موفقیت های که در عرصه آموزش داشته است موفق شده است در مقطع تحصیلی دکترا نیز دانشجو پذیرش کند.

او افزود: در بررسی اعطای مجوز به رشته های تحصیلی دانشگاه های نظامی و انتظامی، رشته های تخصصی و کاربردی که در سایر دانشگاه های کشور وجود ندارند در اولویت هستند به ویژه اگر منجر به جذب نیروی انسانی جدید و افزایش ظرفیت اشتغال کشور بشوند.

در پایان این مراسم با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر از استادان و مدیران آموزشی برتر دانشگاه علوم انتظامی امین تجلیل شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 763780

وب گردی

وب گردی