مراسم پاسداشت مقام استاد در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

مراسم گرامیداشت مقام استاد، با حضور رئیس واحد علوم و تحقیقات، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیأت علمی این واحد و جمعی از معاونان، اساتید، دانشجویان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت های امام سجاد (ع)، حضرت عباس (ع) و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تبریک روز استاد گفت: نامگذاری امروز به نام روز معلم برای گرامیداشت شهادت معلم شهید، استاد مطهری و قدردانی از زحمات بی منت معلمان و اساتید این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی هر دانشگاهی را اساتید آن بنا می کنند، افزود: امروز در جمع حاضر اساتید پیشکسوتی حضور دارند که از همان ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات در ارتقاء و پیشرفت آن نقش بسزایی داشته اند، زحمات این عزیزان هیچگاه فراموش نخواهد شد. آنان الگوهای بسیار با ارزشی برای همکاران جدید هستند.

عباسپور ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات آمادگی دارد تا زندگینامه و خاطرات اساتید گرانقدری نظیر دکتر کردوانی، دکتر جلیل تجلیل، دکتر نجفی راد و سایر اساتید و چهره های ماندگار را به چاپ رسانده و در اختیار جامعه دانشگاهی و علمی کشور قرار دهد.

وی افزود: امیدوارم با تلاش روز افزون و همت همه اساتید، واحد علوم و تحقیقات بیش از پیش پله های ترقی را طی کرده و جزء دانشگاه های معتبر جهان قرار گیرد.

دکتر ساسان بابایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: دوازدهم اردیبهشت ماه مصادف است با شهادت معلم شهید، استاد مطهری که نامگذاری امروز نیز برای پاسداشت آن عالم شهید است. در سازمان یونسکو نیز به پاس زحمات معلمان، 5 اکتبر را روز جهانی معلمین نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که علم را نشر می دهد، افزود: اولین معلم پروردگار یکتا است که بزرگترین بخشش خود، علم و آموزش و فراگیری علوم را به انسان اعطا کرد.

بابایی ادامه داد: در آیات قرآن، نهج البلاغه، احادیث و سخنان بزرگان بارها به فضیلت و مقام علما و معلمان بارها اشاره شده است. پروردگار یکتا کسانی را که ایمان آورده و به علم آموزی و آموزش آن می پردازند در مراتب والایی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمامی اساتید واحد علوم و تحقیقات، نمونه هستند، افزود: فرایند انتخاب اساتید نمونه، علاوه بر بخشنامه مربوطه، با تشکیل کارگروهی و استعلام از دانشکده و حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی صورت گرفته است. البته اساتیدی که امروز به عنوان استاد نمونه معرفی می شوند در اصل نماینده سایر اساتید نمونه واحد علوم و تحقیقات هستند.

دکتر جلیل تجلیل عضو هیأت علمی دانشکده زبان و ادبیات واحد علوم و تحقیقات نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز استاد گفت: امام سجاد (ع) نمونه ای در اخلاق، فضیلت، دانش و تقوی بودند، ایشان عشق و دلسوزی ویژه ای نسبت به گسترش فرهنگ و علم داشتند.

وی افزود: مناجاتهای امام سجاد (ع) که در باب مکارم اخلاق آورده اند، اندیشیده شده و دارای حسابگری است. آموزش های ایشان در باب اخلاق و تقوی، امروز هم برای ما کاربردی است.

دکتر رضا نجف بیگی مدیر گروه مقطع دکتری مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات نیز در این جشن گفت: نقش معلم ایجاد انگیزه و علاقه مندی در شاگردان است.

وی افزود: درست است که معلمان باید با دستی پر و آمادگی کامل بر سر کلاسهای درس حاضر شوند ولی امر آموزش ، موضوعی دو طرفه است و دانشجویان نیز باید با مشارکت و داشتن ذهنی جستجوگر به دنبال کسب هرچه بشتر علوم باشند. بدون مشارکت استاد و دانشجو موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

در این مراسم دکتر پرویز کردوانی، پدر علم کویر شناسی ایران و عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات به بیان خاطراتی از زندگی خود پرداخت.

همچنین در آئین پاسداشت مقام استاد از آقایان دکتر توفیق ا... ویرنلو عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه، دکتر محمد ناصرمقدسی عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر، دکتر کاوه آهنگری عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی، دکتر اسداله متاجی عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دکتر یعقوب زراعت کیش عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان اساتید نمونه این واحد تقدیر و تجلیل کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 763821

وب گردی

وب گردی