سامانه "ساعت" با حضور وزیر علوم رونمایی شد

با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، سامانه «عرضه و تقاضای پژوهش» (ساعت) در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این مراسم دکتر محمد فرهادی در سخنانی این سامانه را بسیار پراهمیت دانست و گفت: سامانه «عرضه و تقاضای پژوهش» از تکراری و پراکندگی بودن پژوهش‌ها جلوگیری می‌کند و این موضوع در آموزش عالی بسیار باارزش است.

وی افزود: در واقع با راه‌اندازی این سامانه، بسیاری از نیازهای منطقه‌ای، ملی و دستگاهی از طریق این سامانه اجرا می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه این سامانه در دو فاز طراحی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به طور کامل راه‌اندازی شود افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یکی از پژوهشگاه‌های کلیدی و حاکمیتی است و این سامانه‌ای که در این پژوهشگاه رونمایی شد، می‌تواند به طرح آمایش آموزش عالی کمک کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ سامانه در این پژوهشگاه ایجاد شده که سرویس‌دهی بسیار خوبی به جامعه علمی کشور ارائه داده است که باید تقویت و توسعه داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی و تقویت مرکز ملی لیزر و گداخت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و سازمان انرژی اتمی در این راستا منعقد شده است.

گفتنی است سامانه «عرضه و تقاضای پژوهش» (ساعت) بر پایه مصوبه نهم نوزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند ماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد، طراحی و راه‌اندازی شده است و به استناد تبصره یک این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.

این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند و این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 763840

وب گردی

وب گردی