استادان گروه معارف، پرچمدار معرفت اسلامی در دانشگاه‌ها هستند

جلسه صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اعضای گروه معارف این واحد برگزار شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: استادان گروه معارف، پرچمدار معرفت اسلامی در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر عزیز جوان پور در نشست صمیمی با استادان گروه معارف که شب گذشته در محل دانشکده مرکزی برگزار شد با بیان اینکه استادانگروه معارف پرچمدار معرفت اسلامی در دانشگاه ها هستند گفت: رسالت اصلی در دانشگاه ها به دوش استادان است که این امر در گروه معارف از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، ماهیت فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: آرمان های انقلاب اسلامی باید در فضای دانشگاه ها طنین انداز شود که استادان، نقش بسیار مهمی در رسیدن به این مهم دارند.

جوانپور تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی که ارزش ها روز به روز کمرنگ می شوند، مسئولیت استادان گروه معارف نیز به تبع آن سنگین می شود چراکه استادان این گروه مهم ترین نقش در تربیت نیروهای متدین و متعهد دارند.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه متوجه مشکلاتی که در دانشگاه ها وجود دارد هستیم، گفت: دغدغه های همه عوامل دانشگاه یکسان بوده و در این راستا، با ارائه نظر استادان و راهکار های عملی سعی در هموار کردن این مشکلات داریم.

جوان پور با بیان اینکه با حضور دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه، تاکید بر روی مسائل فرهنگی مضاعف شده و ایشان در این راستا مسئولیت خطیری دارند گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق در خصوص مسائل فرهنگی، گام موثری در زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری برداریم.

وی با انتقاد از رفتارهای تبعیض آمیز دانشگاه های دولتی، گفت: بسیاری از استادان و عوامل این دانشگاه ها، دانشگاه های آزاد را قبول نداشته و حاضر به گسترش همکاری نیستند که این نشان از عظمت دانشگاه آزاد به عنوان یک رقیب است.

دکتر صدرا علیپور مدیر گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هم با قدردانی از دکتر جوان پور در همیاری و همکاری همه جانبه با مدیران گروه ها گفت: جزو دانشگاه هایی هستیم که حق التدریس استادان به صورت منظم پرداخت می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: از همه استادان انتظار داریم بدون جانبداری از کاندیدای خاصی بحث شور انتخاباتی و حضور گسترده در انتخابات را مورد توجه ویژه قرار دهند.

در ادامه این نشست، استادان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در پایان، از آنان به مناسبت روز معلم تجلیل به عمل آمد.

منتشرکننده :امین محمودی نیا

کد خبر: 763845

وب گردی

وب گردی