چهارمین یادواره شهدای گمنام در واحد لاهیجان

چهارمین یادواره شهدای گمنام همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز در واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز چهارمین یادواره شهدای گمنام این دانشگاه با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان ، مسئولین، مدیران استان و شهرستان لاهیجان در سالن حزین این دانشگاه برگزار گردید.

سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تبریک ایام و خیر مقدم به حضار ، عنوان کرد: «نسل های امروزی و جدید انقلاب را درک نکرده اند ، برگزاری چنین محافلی از وظایف ما می باشد که بایستی به آن هوشمندانه بپردازیم و در نظر داشته باشیم».

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت بیان نمود:« قوام و بقاء و اقتدار ما با فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط مستقیم دارد و درک انگیزه ی انتخاب راهی که شهدا پیموده اند کمی سخت شده و دلیل آن کمرنگ شدن روحیه ی انقلابی است و فرهنگ شهادت باید بدون تحریف و با هوشیاری تمام به نسل های بعدی انتقال داده شود.».

احمدی با بیان اینکه دوران مقدس همه ی تفکرات به سوی حفظ نظام و اسلام تجمیع شده بود، ادامه داد:«هدف مانیز باید به سوی اعتلای نظام و جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا بسیج شود و لازمه ی تقویت و تعالی این فرهنگ ، وحدت است و توجه به این اصل مهم را تاکید نمود».

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ی انتخابات پیش رو افزود: «رهبر معظم انقلاب رقابت انتخاباتی را در چارچوب نظام و با احترام به قانون اساسی کشور بیان داشته است و ما بعنوان مجریان انتخابات موظفیم به حرمت خون شهدا یک انتخابات سالم داشته باشیم».

وی در رابطه با مشارکت حداکثری انتخابات تاکید کرد : « ۲۹ اردیبهشت رویداد مهمی را پیش رو داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت های سیاسی، در اجرای همه انتخابات ها باید قانون اساسی سرلوحه امورات باشد. قطعا اجازه نخواهیم داد آرای مردم خدشه دار شود و با تمام توان و ظرفیت از آن صیانت خواهیم کرد».

فرماندار لاهیجان شرکت در انتخابات را حق مردم دانست و ادامه داد:« مشارکت حداکثری یکی از توصیه های معظم‌له می‌باشد و هرچه به ۲۹ اردیبهشت نزدیک می‌شویم تحرکات و فشارهای دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود اما ملت ایران با حضور در پای صندوقهای رأی ارتباط مستحکم خودشان را با نظام اسلامی اثبات میکنند و به معنای حقیقی کلمه، حماسه به وجود خواهند آورد».

در ادامه مراسم، سردار محمد احمدیان معاونت اطلاعات و عملیات کمیته جستجو مفقودین جنوب ضمن تبریک اعیاد با بیان خاطرات و روایتگری هایی از زمان جنگ فضای این مراسم را به عطر و یاد شهدا مزین نمود و خطاب به حضار گفت: «به پای دین خدا ایستادگی کنید و با یقین در راهی قدم برداریم که فقط رضای خدا در آن باشد».

این رزمنده دوران مقدس با اشاره به اهمیت نظام اسلامی خاطر نشان کرد:«امروزه دنیای اسلام به کشور مان بعنوان عمود و بیرق اسلامی می نگرد».

در ادامه مدیحه سرایی و قرعه کشی یک سفر کربلامعلی و دو سفر مشهد مقدس از برنامه های این یادواره بود و همچنین پس از پایان مراسم نیز تعداد زیادی از شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار مطهر شهدای گمنام از سنگ مزار جدید شهدا رونمایی شد و به مقام شامخ آنها ادای احترام نمودند.

25 فروردین سال ۱۳۹۲، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان میزبان دو شهید گمنام بود. یکی از این شهدای گمنام نوجوان 16 ساله‌ای است که در «عملیات والفجر8» در منطقه فاو به شهادت رسیده و شهید دیگر جوان 19 ساله است که در «عملیات خیبر» در منطقه مجنون به شهادت رسیده است و بدین مناسبت در این ایام به پاسداشت رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی و روشن نگاه داشتن راه و فرهگ شهدا و شهادت مراسم با شکوهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار می گردد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 763857

وب گردی

وب گردی