تکریم معلم احترام به مقام رفیع انسان سازی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: معلمان از عوامل مهم و اصلی در تربیت، تولید علم و پژوهش می باشند و در واقع تکریم معلم، احترام به مقام رفیع انسان سازی، تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا چمکوری در مراسم بزرگداشت روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد، افزود: معلم پدر معنوی انسان به شمار می‌آید و عظمت مقام معلم به خاطر تاثیری است که او در رشد و تعالی جامعه از یک طرف و به سامان آوردن نابسامانی‌ها از طرف دیگر دارد.

وی با اشاره به جایگاه معلم، خاطرنشان کرد: برای تعریف جایگاه معلم در دین اسلام همین بس که تنها این شغل در ردیف انبیاء و اولیای الهی جای گرفته است و همین توصیف و نقش، جایگاه حساس و ویژه معلم در تربیت افراد را به خوبی نشان می‌دهد.

چمکوری یاد آور شد: همه مردم روز معلم را با سالروز شهادت استاد مطهری عجین می‌دانند اما برای الگو بودن در هر دوره از زمان حال و گذشته، دو ویژگی اخلاقی و علمی موجب تمایز یک معلم و استاد از سایر اساتید و معلمان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج افزود:معلمان علاوه بر انتقال علم و دانش، رسالت سنگین تری در برابر فرزندان جامعه که به دست آنان به امانت سپرده شده است را بر دوش دارند یعنی باید بکوشند تا ملکات اخلاقی را در وجود فرزندان تقویت و نهادینه سازند و آنان را با مهارت‌های زندگی آشنا کنند

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از کم رنگ شدن این واقعیت لازم است که نقش معلم در پرورش نیروی انسانی به درستی تبیین شود.

چمکوری گفت:معلمان از عوامل مهم و اصلی در تربیت، تولید علم و پژوهش می باشند و در واقع تکریم معلم، احترام به مقام رفیع انسان سازی، تعلیم و تربیت است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 763871

وب گردی

وب گردی