معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی  : همکاری با مجلس  در راس امور دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد

دکتر علیرضا منادی سفیدان گفت: در عرصه پارلمانی مجلس،متاسفانه برخلاف اصل 44 قانون اساسی در گذشته مرکز آزمون دانشگاه آزاد به سمت سازمان سنجش رفت و بخش غیردولتی به دولت واگذار شد لذا در نظر داریم با کمک مجلس و وزارت علوم ، مرکز آزمون دانشگاه آزاد احیا شود.

دکتر علیرضا منادی سفیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عملکرد این مجموعه علمی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردمی است و آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) برای ایجاد آن زحمات بسیاری کشیدند و به نوعی این مجموعه علمی یادگار ایشان است.

وی ادامه داد: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و 20درصد مقالات IsI کشور را تولید می کند بعلاوه رتبه 17متوسط کشوری را دارد. در حوزه پزشکی نیز سهم دانشگاه آزاد اسلامی حدود 40درصد است و میزان دانشجویان آن نیز حدود 5برابر وزارت علوم است.بعلاوه این مجموعه علمی به مردم تکیه دارد و حاصل زحمات آن ها است.

منادی سفیدان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 150 تولید علم در دنیا را دارد و خوشبختانه این رقم رو به رشد است. بعلاوه عزیزانی که تاکنون در این مجموعه فعالیت کردند زحمات و تلاش های بی نظیری داشتند و مدیریت جدید نیز تلاش میکند تا این پرچم را در دست بگیرند و به سمت اعتلای این دانشگاه حرکت کنند.

وی افزود: در عرصه پارلمانی مجلس،متاسفانه برخلاف اصل 44 قانون اساسی در گذشته مرکز آزمون دانشگاه آزاد به سمت سازمان سنجش رفت و بخش غیردولتی به دولت واگذار شد لذا در نظر داریم با کمک مجلس و وزارت علوم ، مرکز آزمون دانشگاه آزاد احیا شود. بعلاوه در کنار این موضوع در صدد هستیم تا یکسری از مصوبات را در شورای عالی مجلس پیگیری کنیم .

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: همکاری با پارلمان با توجه به جایگاه ویژه آن باید در راس امور قرار گیرد. به قول مرحوم امام که فرمودند مجلس در راس امور است و نمایندگان ما به قول مقام رهبری عصاره فضائل ملت هستند. بنابراین امیدواریم کمک های لازم صورت گیرد تا این پرچم برای سرافرازی دانشگاه آزاد همیشه در اهتزاز باشد و بتوانیم مشکلات موجود را یکی پس از دیگری رفع کنیم.البته ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و مجلس در حال حاضر وجود دارد و در نظر داریم تا این ارتباط را محکم تر از قبل کنیم.

وی در خصوص سمت جدید خود به عنوان معاون پارلمانی دانشگاه اضافه کرد: در زمان دکتر میرزاده نیز این سمت به من پشنهاد شده بود اما فرصت نشد تا در زمان ایشان با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنم، البته باعث خرسندی است که دکتر نوریان به من اعتماد کردند و با توجه به سوابقی که در مجلس داشتم این وظیفه را برعهده من گذاشتند.

وی در پایان اظهار کرد: تلاش ما بر این است که این مسئولیت را به خوبی انجام دهیم. در طول عمر 34 ساله دانشگاه آزاد ما همواره مدیون حمایت های مجلس بوده ایم و در زمان دکتر جاسبی نیز این ارتباطات خوب با مجلس به اوج خود رسید البته تلاش ما بر این است که این ارتباطات را افزایش داده و دانشگاه را از لحاظ کیفی به اوج خود برسانیم تا در تمامی عرصه ها از جمله پژوهشی ، آموزشی و فناوری گام های مهمتری را برداریم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 763876

وب گردی

وب گردی