رجایی: آیت الله هاشمی به دولت آقای روحانی نگاه مثبتی داشت

مشاور ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی به دولت آقای روحانی نگاه مثبتی داشت و بر این باور بود که وی می تواند کشور را از لبه پرتگاه دور کند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی رجایی سه شنبه شب در آیین افتتاح ستاد دانشگاهیان حسن روحانی در مشهد افزود: دولت روحانی تاکنون شرایط سختی را از سر گذرانده است و قطعا در دولت آینده می تواند دستاوردهای بیشتری را برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در مسیر عزت و اقتدار کشور گام برداشته است، خاطرنشان کرد: وقتی قرار است دولتی دوباره شکل بگیرد مطالبات مردم بیشتر می شود و باید به خوبی این مطالبات نیز رصد شود.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بدون تردید روحانی رئیس جمهور آینده کشور است و می تواند برنامه های خود را در چهار سال آتی پیاده کند.
رجایی با اشاره به اینکه باید اندک احتمالات دیگر نیز مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: معرفی دستاوردهای دولت در چهارسال گذشته از جمله اقداماتی است که باید به صورت دقیق در ستادهای انتخاباتی مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه روحانی در انتخابات امسال رقیب ندارد، خاطرنشان کرد: میرسلیم فرد پخته ای است اما اقبال عمومی چندانی نسبت به وی وجود ندارد.
این فعال سیاسی یادآور شد: آیت الله هاشمی به دولت آقای روحانی نگاه مثبتی داشت و بر این باور بود که وی می تواند کشور را از لبه پرتگاه دور کند.
رجایی با اشاره به حضور اسحاق جهانگیری در عرصه رقابت انتخاباتی، خاطرنشان کرد: در ابتدا آقای روحانی با حضور کاندیدای پوششی موافق نبود و اکنون خیر و برکات حضور جهانگیری به صورت کامل مشهود است.
وی ادامه داد: باید در خصوص اقدامات شهرداری تهران به صورت کامل شفاف سازی شود زیرا روندی که آقای قالیباف در انتخابات شروع کرده روش مناسبی نیست.
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام رئیسی نیز تا کنون نتوانسته در خصوص موج آفرینی موفق عمل کند و به نظر می رسد اگر قرار باشد همین مسیر طی شود روحانی رئیس جمهوری بعدی است.
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در خراسان رضوی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: در سال 92 اصلاح طلبان تصمیمی تاریخی گرفتند و آقای عارف به نفع آقای روحانی کنار رفت.
حسین امینی ادامه داد: بعد از این انصراف همه پشت سر روحانی جمع شدند و در نهایت یک موج مناسب در جامعه شکل گرفت.
وی خاطر نشان کرد: موج بزرگ ریاست جمهوری سال 92 از خراسان رضوی آغاز شد و آقایان جلیلی و قالیباف حتی در شهر مشهد پیروز انتخابات نبودند.
امینی با اشاره به اینکه موجی که در سفر روحانی در دوره قبلی انتخابات به وجود آمد منشاء شکل گیری شرایط جدیدی در کشور شد، اظهار کرد: دولت روحانی نیز پس از استقرار تلاش کرد خرابی های دوره گذشته را ترمیم کند و کشور را به مسیر درست بازگرداند.
وی با اشاره به اینکه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دولت یازدهم دستاوردهای ارزشمندی داشته، اظهار کرد: برخی مشکلات از جمله باقی ماندن مدیران دولت قبل در بدنه دولت هنوز وجود دارد که قطعا در دولت بعدی رفع خواهد شد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 763903

وب گردی

وب گردی