باقری: منطقه چهارم دریایی، بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است

فرمانده ناوگان شمال در دیدار با دانشجویان دافوس گفت: منطقه چهارم دریایی امروز افتخار دارد بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای شمال حضور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، ناخدا یکم عرشه ستاد احمد رضا باقری با اشاره به مطلب فوق افزود: امروز نیروی دریایی ارتش به مرحله ای رسیده است که نیاز امنیتی کشور را در دریاهای دوردست جهت حفظ منافع نظام جمهوری اسلامی فراهم آورده و در این راستا پاسخگو می باشد.

وی ادامه داد : منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) که در سال 1393 با اهتزاز و نصب پرچم آن آستان مقدس متبرک شده، فعالیت های چشمگیری را در حوزه ساخت و تجهیزات آغاز کرده و امروز افتخار دارد بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای شمال به فعالیت خود ادامه دهد و در هر شرایط زمانی و مکانی آمادگی برخورد با تهدید را داشته باشد.
ناخدا یکم باقری همچنین از دیپلماسی نظامی فعال دریایی ناوگان شمال کشور خبر داد و تصریح کرد: این ناوگان در سایه توانمندی و اقتدار دریایی در آب های شمالی و با حضور در بنادر همسایگان و تعاملات فیمابین نظامی درحوزه دریای خزر، دیپلماسی دفاعی خوبی را برقرار، و دریای خزر را بعنوان دریای صلح و دوستی معرفی نموده است.
فرمانده ناوگان شمال ارتش همچنین به داشتن تخصص و فرهنگ دریایی اشاره کرد و گفت: در بحث دریا به علت ماهیت تجهیزات، باید نیروی انسانی کارآمد و متخصص با فرهنگ دریایی داشته باشیم.
در این دیدار همچنین ناخدایکم عرشه ستاد غلامرضا طحانی سرپرست دانشجویان محور13 دافوس به مولفه های قدرت دریایی اشاره و تصریح کرد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی در دریای خزر مصداق این کلام گهربار از حضرت علی (ع) است که فرمودند "نظامیان به اذن خدا دژ و حصار مردم و عزت دین و زینت کشور و امنیت راهها هستند" که این مهم توسط ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی در دریای خزر به منصه ظهور رسیده است.

302/302

کد خبر: 763916

وب گردی

وب گردی