صرفه‌جوییِ چند میلیارد دلاری با تشویق کودکان به ورزش کردن

مطالعات متخصصان و کارشناسان بهداشتی آمریکا نشان می‌دهد که تشویق کودکان به فعالیت بدنی می‌تواند به صرفه‌جویی چند میلیارد دلاری در هزینه‌های درمان و پزشکی منجر شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: حتی افزایش جزئی فعالیت بدنی و تحرکِ کودکان می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار در هزینه‌های درمانی این کشور صرفه‌جویی کند.

دکتر "بروس لی" محقق ارشد این مطالعه گفت: فعالیت جسمی نه تنها باعث می‌شود کودکان احساس بهتری داشته باشند بلکه آنان را در جهت برخورداری از عادات مفید برای سلامتی هدایت می‌کند.

در این بررسی محققان آمریکایی با اطلاعات موجود یک مدل کامپیوتری تهیه کردند که مشخص می‌کند چگونه تغییرات در سطح فعالیت جسمی کودکان ۸ تا ۱۱ ساله می‌تواند بر سراسر زندگی آنان تاثیر بگذارد. محققان همچنین تاثیر اقتصادی این فاکتور را ارزیابی کرده‌اند.

آنها معتقدند در صورتیکه تمامی کودکان ۸ تا ۱۱ ساله برای مدت سه بار در هفته ۲۵ دقیقه ورزش کنند بیش از ۶۲ میلیارد دلار از هزینه‌های پزشکی و از بین رفتن درآمدشان در طول زندگی پیشگیری می‌شود. همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک کمتر دچار اضافه وزن یا چاقی می‌شوند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، بروس لی افزود: با شیوع چاقی در دوران کودکی افزایش فعالیت‌های جسمی با ارزش‌تر و بااهمیت‌تر می‌شود. همچنین باید برنامه‌های آموزشی جسمی افزوده شود و باید کودکان را به فعالیت‌های فیزیکی و ورزش کردن تشویق کرد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 763973

وب گردی

وب گردی