هیچ دولتی همانند دولت یازدهم قادر به مهار تورم نبود/قیمت خرما برای ماه رمضان مشخص شد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران گفت: به جرات می توان گفت که مهار تورم و قیمت های کاذب به عنوان یکی از اقدامات موفق دولت یازدهم بوده است.

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره قیمت کنونی زعفران در بازار گفت: با توجه به افزایش سطح زیرکشت زعفران درسال جاری با افزایش قیمت چندانی روبرو نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر زعفران در بازار از 4 میلیون و 500 تا 6 میلیون تومان قیمت خورده است اما مساله ای که باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد روابط با بازار های جدید در دنیا است تا بتوان از این طریق جایگاه زعفران را در بین دیگر کشورها ارتقا دهیم.

ارزانی ممقانی به وضعیت کنونی صادرات زعفران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر صادرات با وضعیت مساعدى همراه است اما اکنون در حال اتخاذ تصمیماتی در راستای بهبود رود صادرات زعفران هستیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران نقش دولت دوازدهم در راستای بهبود صادرات زعفران گفت: متاسفانه در کشور ما حمایت از صادرات وجود ندارد اما در صورتى که دولت دوازدهم برنامه هاى جدیدى را جهت بهبود روند صادرات در دستور کار قرار دهد به طور قطع این محصول جایگاه ارزشمندى را در بین بازارهاى جهانى کسب خواهد کرد.

ارزانی ممقانی به قیمت خرما در ماه رمضان تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در ماه رمضان بیش از 10 سال است که این محصول در ایام ماه رمضان با افزایش 70 درصدی همراه بود اما سال 96 تنها سالی است که تغییری در قیمت خرما در این ایام ایجاد نمی شود.

به گفته وى؛ میانگین قیمت خرما در ماه رمضان حدود کیلویی 5هزار تومان در میادین و عمده فروشی است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنى بر عرضه خرما در بورس کالا گفت: طى چند وقت گذشته صحبت هایی در خصوص عرضه خرما در بورس کالا شد اما در حال حاضر کشمش و زعفران جهت ورود به بورس کالا از خرما پیشى گرفتند و وارد بورسشد اما با توجه به تولید انبوه خرما برنامه ریزی هایى جهت عرضه این محصول به بورس کالا شده است.
وی با بیان اینکه بورس کالا برای محصولات پسته، زعفران، خرما و کشمش به عنوان یک جایگاه مثبت محسوب می شود، گفت: سرمایه گذاران خارجی در کشور قادر به معامله با خرده فروشان نیستند اما با توجه به اینکه بورس کالا قادر به مشخص کردن قیمت و کیفیت محصولات است می توانند محصول موردنظر را باتناژ بالا و با کیفیت مطلوب از بورس کالا خریداری کنند و می توان گفت که معاملات در بورس کالا بهتر از بازارهای محلی صورت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ دولتی همانند دولت یازدهم قادر به مهار تورم نبوده است، گفت: به جرات می توان گفت که مهار تورم و قیمت های کاذب به عنوان یکی از اقدامات موفق دولت یازدهم بوده است و قیمت های ارائه شده به نوعی واقعی بوده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 763984

وب گردی

وب گردی