کاهش 20 درصدی مراجعه شهروندان به کلانتری‌ها با الکترونیکی شدن ارائه خدمات

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کاهش 20 درصدی مراجعه شهروندان به کلانتری ها با الکترونیکی کردن ارائه خدمات در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار محمد شرفی در نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مدیران ستاد پلیس پیشگیری ناجا و روسای پلیس پیشگیری استان ها با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش هماهنگی بیشتر برای تأمین امنیت و نظم انتخابات، بهره گیری از تدابیر فرمانده ناجا است به تبیین اولویت ها و دستاوردهای کاری پلیس پیشگیری در سال 95 و همچنین اهداف این پلیس در سال جاری پرداخت.

وی در تشریح اولویت ها و دستاوردهای پلیس پیشگیری ناجا در سال 95 به برگزاری دوره های پرشمار آموزشی، تربیت مربی و دوره های تخصصی مهارتی اشاره کرد و گفت: با برگزاری این دوره ها سطح جدیدی از کارایی و مهارت در کارکنان پلیس پیشگیری ایجاد که منجر به شناسایی این پلیس از سوی قرارگاه جهادی به عنوان یکی از پلیس های برتر در عرصه آموزش شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به دیگر اولویت های پلیس پیشگیری در سال 95 از جمله مبارزه با قاچاق کالا ، موادمخدر و مبارزه با سرقت ، بالا بردن ایمنی و سلامت کارکنان و برنامه های تحول کلانتری ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ما شاهد افزایش 81 درصدی کشف کالای قاچاق ، 12 درصدی کشف مواد مخدر و همچنین 77 درصدی دستگیری توزیع کنندگان خیابانی و کاهش 2 درصدی سرقت بودیم.

وی همچنین به فعالیت های پلیس پیشگیری در عرصه ارتقاء سلامت و ایمنی کارکنان پرداخت و دریافت نشان هادی برتر در عرصه ایمنی و سلامت را نشان موفقیت های چشمگیر این پلیس در سال گذشته دانست .

سردار شرفی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سندهای راهبردی از جمله سند راهبردی کلانتری ها و پلیس پیشگیری، سند آمایش ایستگاه های بازرسی و مشارکت در تدوین برنامه ششم پرداخت و اظهار کرد: تدوین چنین سندهایی در سال 95 گام مهمی در عرصه سازماندهی و دسته بندی مأموریت ها و اهداف پلیس پیشگیری بود.

وی در توزیع اقدامات پلیس پیشگیری در راستای تحول کلانتری ها و پاسگاه ها نیز خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در راستای تحول کلانتری و پاسگاه ها در سه سطح کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت دسته بندی شده که در سطح نخست ما به تبیین ساختار شورای عالی تحول کلانتری ها ، برگزاری جلسات خبرگی و تبیین مأموریت ها پرداختیم و در بخش عملی نیز در حوزه های فناوری و الکترونیک اقدامات موثری انجام داده ایم.

وی افزود: در حوزه فناوری با الکترونیکی کردن ارائه خدمات به شهروندان به زودی شاهد کاهش حدود 20 درصدی مراجعه به کلانتری ها خواهیم بود و راه اندازی سامانه جامع پیامکی برای پیگیری پرونده ها نیز در این راستا بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین به بهره برداری از دوربین ها در گشت های خودرویی و پیاده در آینده نزدیک، برون سپاری برخی خدمات کلانتری ها و راه اندازی سامانه افراد دارای مشکلات ویژه مانند اوتیسم و آلزایمر اشاره کرد و گفت: این اقدامات به زودی اجرا و موجب ارتقاء چشمگیر سطح رعایت حقوق شهروندی در پلیس پیشگیری ناجا خواهد شد.

وی راه اندازی سامانه پایش تصویری مناطق حاشیه نشین، اجرای فاز اول ایستگاه های کلانتری سیار و پیاده سازی طرح کلانتری مطلوب و طرح نهضت کلانتری سازی با مشارکت مردم را از دیگر اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در سطح کوتاه مدت طرح تحول کلانتری ها دانست.

سردار شرفی هدف از مجموعه اقدامات انجام گرفته در سطح کوتاه مدت را افزایش بازده عملیاتی ، بالا بردن رضایت شهروندان و ارتقاء سطح تأمین امنیت دانست و تصریح کرد: این مرحله در چند ماه آینده به پایان خواهد رسید و ما در حال تدوین نقشه راه تحول کلانتری ها در سطح میان مدت هستیم .

وی در پایان پیشگیری از سرقت، مبارزه جدی تر با قاچاق کالا و مواد مخدر، پایان هر چه سریعتر مرحله کوتاه مدت طرح تحول کلانتری ها و ورود به فاز میان مدت ، آمایش ایستگاه های بازرسی و ارتقاء سطح مهارتی و آموزشی کارکنان را از مهم ترین اهداف پلیس پیشگیری ناجا در سال 96 برشمرد.

براساس گزارش سایت پلیس، در این همایش از سامانه تخصصی و نظارتی هوشمند پلیس پیشگیری با حضور فرمانده ناجا رونمایی و از برخی مدیران برتر مجموعه پلیس پیشگیری و خانواده شهدا و جانبازان تقدیر شد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 764046

وب گردی

وب گردی