هیلاری کلینتون: اگر انتخابات 10 روز زودتر برگزار شده بود، من رئیس‌جمهور می‌شدم!

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا، هکرهای روس و رئیس اف بی آی را عامل ناکامی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، "هیلاری کلینتون"، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: تا زمانی که هکرهای روس و جیمز کومی، رئیس سازمان اف بی آی، در انتخابات دخالت نکرده بودند و برخی از حامیان من را نترسانده بودند، من پیروز انتخابات ریاست جمهوری بودم.

کلینتون در یک کنفرانس در نیویورک اعلام کرد: پس از نامه جیمز کومی در 28 اکتبر سال گذشته میلادی به کنگره در خصوص از سرگیری تحقیقات پرونده سرور ایمیل های شخصی من و به دنبال افشاگری ویکی لیکس در خصوص ایمیل های "جان پودستا"، رئیس ستاد انتخاباتی من، که گفته می شود هکرهای روس این اطلاعات را در اختیار ویکی لیکس قرار داده اند، پیروزی من در انتخابات ریاست جمهوری با چالش مواجه شد.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 27 اکتبر برگزار شده بود، من رئیس جمهور شما بودم. من در مسیر پیروزی قرار داشتم. علت شکست حزب من، اتفاقاتی بود که در 10 روز منتهی به 8 نوامبر رخ داد.

کلینتون مدعی شد: من نامزد این انتخابات بودم. من به همه چالش ها، مشکلات و کاستی هایی که داشتیم آگاه بودم. هیچ شکی ندارم که "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، سعی داشت در این انتخابات به نفع ترامپ دخالت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/300

کد خبر: 764051

وب گردی

وب گردی