حسینی شاهرودی: دو سال است که خسارت انگورکاران شاهرود پرداخت نشده است

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت خسارت وارده به باغات انگور این شهرستان بر اثر سرمازدگی شد.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود سید حسن حسینی شاهرودی در خصوص جبران خسارت انگورکاران شاهرود بر اثر سرما زدگی شدید در زمستان گفت: متاسفانه خسارات دو سال گذشته از سال 94 پرداخت نشده است و در سال 95 نیز هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در شورای اسلامی افزود: متاسفانه فاجعه ای که اتفاق افتاده این است که نه تنها محصولات سرمازده بلکه ریشه تمامی درختان بر اثر سرمای شدید خشکیده و همه سرمایه کشاورزان شاهرودی از بین رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خسارت محصول ممکن است در سال بعد این ضرر جبران شود اما خسارتی که بر اثر سرما ریشه درخت می خشکد دیگر قابل جبران نیست و جزء حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله است.

حسینی شاهرودی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت باید وارد میدان شده و به کشاورزی که هیچ سرمایه ای برای او باقی نمانده است، کمک کند خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه خسارت کشاورزان نیز مشمول این قاعده نمی شود و تنه درخت را در نظر نمی گیرند بلکه بیمه صرفا محصول را درنظر گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از وزارت کشور و جهاد کشاورزی در خواست کرده ایم که این موضوع را در ستاد حوادث کشور مطرح و در اسرع وقت تععین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نگران وضعیت کشاورزان خود هستیم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار هکتار از باغات انگور از ریشه خشک شده است و نه تنها محصول آن از بین رفته بلکه خود درخت نیز خشکیده و است و کاشت مجدد آن به گونه است که 5 سال طول می کشد تا به ثمر برسداز این رو می توان گفت که خسارتی 5 ساله متوجه کشاورزان ما شده است و این علاوه بر هزینه های جاری است که باید برای این 5 سال برای کاشت و داشت داشته باشند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان شاهرودی پیگیر مطالبات خود هستند، خاطرنشان کرد: با مکاتبات صورت گرفته با وزارت کشور این موضوع را دنبال می کنیم چراکه باید در هیئت دولت مصوب شده و عددی برای این منظور در نظر گرفته و ابلاغ شود که متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد خبر: 764070

وب گردی

وب گردی