موسی خانی: دولت یازدهم بیش از دولت های دیگر از نخبگان حمایت می کند

افتتاحیه ششمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هشتمین جشنواره رویش بنیادهای نخبگان پهنه دماوند صبح امروز با حضور،دکتر مرتضی موسی خانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر اردو خانی رئیس بنیاد نخبگان استان تهران، معاونان و مسئولان بنیان نخبگان، دکتر داوود ثمری مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسی خانی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره ای ستودنی است، خوشبختانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران و دیگر استان هایی که در این جشنواره شرکت کردند در حال تلاش هستند که در زمینه اختراعات پیشرفت کنند.

او ضمن قدردانی از همکاری دولت یازدهم، گفت: دولت های قبلی به امر نخبگان توجه ویژه نداشتند، بنده تلاش بسیاری کردم تا مسئولان دولتی از واحد قزوین دیدن کنند و از نزدیک شاهد تلاش جوانان و نخبگان باشند که این امر محقق نشد. اما دولت یازدهم فعالیت خوبی را در زمینه نخبگان و جوانان مستعد آغاز کرده است. دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جهوری راه شهدا را به خوبی ادامه می دهد و از نخبگان، ایده های نو فرزندان این کشور حمایت می کند.

موسی خانی ادامه داد: طبق تحقیقاتی که یک موسسه آمریکایی انجام داده؛ ایران و اندونزی در آسیا جزو کشورهایی هستند که می توانند کشور برتر دنیا باشد؛ علت این موضوع وجود نسل جوان، باهوش و علاقه مند به آموزش عالی است. ایران با وجود این نیروی جوان می تواند؛ توسعه بالایی داشته باشد و این موضوع شایسته گی کشور را می رساند که باید از آن حمایت شود. با جنبشی که رهبر معظم انقلاب نیز در این موضوع آغاز کردند و گام های عملی که برداشتند، می توان به آینده جوانان امیدوار بود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک برای اعیاد شعبانیه، گفت: باید در مسیر اعتلای آرمان های کشور و نظام ثابت قدم باشیم و با عشق گام برداریم، حتی اگر ضربه بخوریم باید این راه را ادامه دهیم.

او با تاکید بر خلاقیت جوانان، افزود: واژه "چرا" بسیار مهم است. ما باید از خود بپرسیم چرا باید دنبال خلاقیت برویم. رهبران بزرگ و الهام بخش دنیا از همین " چرا" آغاز کرده اند. شما جوانان باید هدف غایی خود را همین چرایی بگذارید. باید بتوانیم برای مردم زندگی بهتری مهیا می کنیم و باید از این فرصت برای خدمت به مردم و از طرفی نزدیک شدن به خدا استفاده کنیم.

موسی خانی با اشاره به اینکه فقط 2/5 درصد آدم ها مخترع هستند، گفت: اختراع کار هر کسی نیست، این 2/5 درصد دنبال خلاقیت هستند. این آمار در کشور ما پایین تر است؛ اما با برنامه ریزی که دولت شروع کرده و با نگاهی استراتژیک به این حوزه می توان به بهره وری و سودآوری رسید. اگر این مسیر ا ادامه دهیم، قطعا موفق می شویم. ما باید بر زندگی پیرامون خود تاثیربگذاریم.

سرپرست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: شما جوانان باید هدف داشته باشید و برای خود ماموریت تعریف و آن را ارزش گذاری کنید تا بتوانید در این مسیر گام های موثر بردارید و موفق شوید.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 764074

وب گردی

وب گردی