اشتاین مایر همبستگی اروپایی در سیاست پناهندگان را خواستار شد

رئیس جمهور آلمان در آستانه سفر خود به ایتالیا با تاکید بر اینکه بیشترین بار بحران پناهندگان در اروپا بر دوش آلمان و ایتالیا است، خواستار همبستگی اروپایی در سیاست پناهندگان شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در آستانه سفر خود به ایتالیا همبستگی اروپایی در سیاست پناهندگان را خواستار شد.

وی در گفتگو با روزنامه "کوریره دلا سرا" تاکید کرد که یک تقسیم هماهنگ وظایف و مسئولیت ها بین شرکای اروپایی ضرورت دارد. در حال حاضر ایتالیا و آلمان بزرگترین بار عواقب فرار و مهاجرت در اروپا را بر دوش می کشند. همچنین مبارزه پایدار با دلایل پناهندگی و حفاظت موثر از مرزهای خارجی ضرورت دارد.

اشتاین مایر تاکید کرد که ایتالیا برای آلمان یکی از تنگاتنگ ترین شرکا بوده و بسیاری از آلمانی ها اشتیاق زیادی به این کشور دارند.

رئیس جمهر آلمان درباره مسئله نقش رهبری آلمان در اروپا نیز گفت: قدرت اروپا نمی تواند بر اساس رهبری افرادی منحصر به فرد بلکه بر اساس مسئولیت همه باید بنا شود. ما از امکانات و محدودیت های خود آگاهیم. ما می خواهیم آینده‌ای مشترک را در اروپا همراه با شرکای خود بسازیم.

303/300

کد خبر: 764097

وب گردی

وب گردی