انگلیس: "صورت حساب" بریگزیت را هر طور بخواهیم پرداخت می‌کنیم

یک مقام ارشد دولت انگلیس اعلام کرد،‌ لندن قصد پرداخت به اصطلاح "صورت حساب جدایی" از اتحادیه اروپا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو(۸۵ میلیارد پوند) آن گونه که اتحادیه اعلام کرده را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ به نقل از شبکه بی.بی.سی، دیوید دیویس، وزیر بریگزیت در دولت انگلیس در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار کرد، انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تنها به پرداخت چیزی که به لحاظ قانونی ملزم است اقدام می‌کند نه "چیزی که اتحادیه اروپا می‌خواهد".

این مقام انگلیسی در حالی این اظهارات را مطرح کرده که اخیرا نشریه "فایننشیال تایمز" گزارش داد که صورت حساب درخواستی اتحادیه اروپا برای بریگزیت از ۶۰ میلیارد یورو فراتر رفته است.

دیویس تاکید کرد که انگلیس وظایف و مسئولیت‌هایش در قبال اتحادیه اروپا را جدی می‌گیرد اما هنوز هیچ رقمی به آن اعلام نشده و این که اتحادیه اروپا با "شدت و حدت" برخورد می‌کند.

در عین حال قرار است مایکل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا چندی بعد خط مشی‌هایش برای مذاکرات بریگزیت را منتشر کند.

یک منبع در اتحادیه اروپا گفت که مقامات بروکسل قصد ورود به مذاکره بر سر ارقام بالقوه صورت حساب نهایی بریگزیت را ندارند.

این در حالی است که مذاکره بر سر این به اصطلاح صورت حساب احتمالا دشوارترین و حساس‌ترین بخش از فرآیند بریگزیت خواهد بود.

دیویس خاطر نشان کرد، مذاکرات به صورت جدی شروع نشده اما انگلیس قطعا در مذاکرات برای توافق جدایی معیارش را تعیین خواهد کرد.

او گفت: ما قرار نیست التماس کنیم. آنها چیزی را که بخواهند مطرح می‌کنند و ما هم چیزی را که بخواهیم به آنها اعلام می‌کنیم.

نشریه فایننشال تایمز اخیرا گزارش داد که بر اساس اطلاعات مالی جدید اروپا گزارش داد که حجم درخواست‌های مالی اتحادیه اروپا از انگلیس برای بریگزیت اکنون به ۱۰۰ میلیارد یورو بالغ شده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 764115

وب گردی

وب گردی