درخواست وکیل آسانژ از سوئد برای لغو حکم بازداشت

وکیل موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس از یک دادگاه سوئدی خواست حکم بازداشت جولیان آسانژ به اتهام تجاوز جنسی را لغو کنه تا او بتواند به اکوادور برود و خطر استرداد به آمریکا او را تهدید نکند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ جولیان آسانژ ۴۵ ساله،‌ موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته تا برای رسیدگی به اتهامات جنسی به سوئد مسترد نشود. او تمامی این اتهامات را رد کرده و معتقد است که کشاندن او به سوئد توطئه‌ای است تا او را نهایتا به آمریکا بفرستند و برای افشاگری علیه ارتش آمریکا محاکمه کنند.

پتر ساموئلسون، وکیل موسس ویکی‌لیکس گفت: ایالات متحده اکنون علنا می‌گوید که قصد بازداشت آسانژ را دارد. کاملا مشخص است که آمریکا اکنون به دنبال گرفتن اوست و آسانژ مجبور است که از پناهندگی سیاسی خودش استفاده کند. سوئد باید این مساله را درک کند که دیگر نباید آسانژ را تحت پیگرد قرار دهد. اگر آنها حکم بازداشت را لغو کنند، ممکن است او بتواند به اکوادور برود و از حق پناهندگی سیاسی‌اش استفاده کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مایک پامپئو،‌ رئیس سیا ماه گذشته ویکی‌لیکس را یک "سرویس اطلاعاتی متخاصم" توصیف کرد. جف سشنز، دادستان کل آمریکا هم در پاسخ به سوالی مربوط به آسانژ گفت، دولت تمام تلاش خود را برای مقابله با هرگونه درز اطلاعات محرمانه انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 764118

وب گردی

وب گردی