رونمایی بی ام و از جایگاه سوخت هیدروژنی اواسیس

برندهای تویوتا، هوندا و بی‌ام‌و در فناوری پیل‌های سوختی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند و حالا بی‌ام‌و، نسل جدید جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن را با همکاری شرکت شل، معرفی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بخش طراحی بی‌ام‌و که با نام BMW Designworks شناخته می‌شود، روی پروژه‌ی مشترکی با غول نفتی و سوخت‌رسانی جهان، کار می‌کند. همکاری این برند خودروساز با شرکت شل، با رونمایی از یک جایگاه عرضه‌ی سوخت هیدروژن عملی شده است. این ایستگاه، اواسیس (Oasis) نام دارد و روز گذشته، طی مراسمی در هانوفر آلمان معرفی شد.

محل سوخت گیری این طرح، در بخش بیرونی به شکل حرف L ساخته شده است و پهنای مناسبی برای قرار گرفتن نمایشگر دارد. حالت لوکس و جذاب این قسمت، علاوه بر داشتن یک قالب مدرن و آینده‌نگر، تمامی تجهیزات فنی وابسته به این فناوری را پنهان کرده و دور از دید عموم قرار داده است. علاوه بر طراحی چشم‌نواز، مهندسان بی‌ام‌و با قرار دادن یک نمایشگر طویل در راستای جایگاه، محل مناسبی برای نمایش اطلاعات سوخت‌گیری، هزینه‌های مربوطه و پیام‌های فنی یا تبلیغاتی مرتبط با پیل سوختی فراهم کرده‌اند.

در بخش نازل نیز ابتکارات جالبی صورت گرفته است. روند برداشتن و قرار دادن نازل در جایگاه مخصوص، ساده‌تر از نمونه‌های مشابه در پمپ بنزین‌ها طراحی شده است و لوله‌ی مرتبط با این قسمت به آسانی جمع می‌شود که هرچند ظاهر آن شباهت زیادی به نازل‌های معمولی دارد؛ اما با یک نمایشگر کوچک، به هنگام استفاده بسیار مدرن‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

در حاشیه‌ی رونمایی از این طرح، مدیر بخش هیدروژن شرکت شل به خبرنگاران گفت:

ما از همکاری با بخش طراحی بی‌ام‌و که منجر به ساخت این جایگاه سوخت‌گیری شد، بسیار خوشحال هستیم. این طرح در جذب مردم به فناوری پیل سوختی نقش مثبتی دارد و باعث پیشرفت این تکنولوژی می‌شود، ضمن اینکه نه‌تنها فرایند سوخت‌گیری را ساده‌تر می‌کند، بلکه جذابیت سوخت هیدروژن را به‌عنوان یک گزینه‌‌ی قابل انتخاب در آینده‌ی صنعت حمل و نقل افزایش می‌دهد.

دریافت کننده: روا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 764144

وب گردی

وب گردی