معلم زندانی به کمک مردم  آزاد شد

مقدمات آزادی معلم زندانی که به دلیل بدهی در زندان به سر می برد، به همت مردم و خیرین فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، صبح امروز گزارشی در خبرگزاری مهر با عنوان«معلمی که ۱۸ روز با اخراج فاصله دارد/ ۱۰ میلیون تومان تا آزادی» پیرامون وضعیت معلمی که به دلیل ضمانت زندانی شده بود، منتشر شد.

بر اساس اعلام مددکار این زندانی، در حال حاضر مبلغ کل بدهی این فرد ۱۸ میلیون است، اما این فرد تنها با ۱۰ میلیون تومان هم می تواند آزاد شود چرا که قرض دهنده قبول کرده است مابقی را چک بگیرد. از سویی، این معلم طبق نامه وزارت آموزش و پرورش تا آخر اردیبهشت ماه فرصت داشت که سر کلاسهای درس حضور پیدا کرده و به کار تدریس ادامه دهد، در غیر این صورت از کار اخراج می شد.

چند ساعت پس از انتشار گزارش از وضعیت این زندانی، مردم نیکوکار دست به کار شده و زمینه آزادی این معلم را فراهم کردند تا وی قبل از موعد اخراج از مدرسه، به کار خود بازگردد.

همچنین فریدون واسعی، مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش هم در واکنش به این گزارش اعلام کرده بود: البته پرونده این معلم به هیات تخلفات اداری ارجاع داده می شود و در آنجا بررسی خواهد شد.اگر مشکلات و علت غیبت محرز شود و معلم بتواند علت غیبت خود را توجیه کند اخراج نمی شود.

مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دلایل قطع حقوق این معلم بازداشت شده گفت: حقوق فرع بر کار است و زمانی که فردی به دلیلی نظیر بازداشت نمی تواند سرکار حاضر شود آموزش و پرورش نمی تواند به این فرد حقوقی پرداخت کند زیرا کاری توسط وی انجام نگرفته است .

واسعی تصریح کرد: البته خانواده و یا بستگان معلم مذکور می توانند به یکی از واحد های حقوقی ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا از مشورت ها و حمایت های قضایی لازم برخوردار شوند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 764214

وب گردی

وب گردی