قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت آمریکا دوباره صعودی شد که البته تداوم توافق اوپک هم در این اتفاق تاثیر گذار است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، روز چهارشنبه وقتی کاهش ذخایر ایالات متحده بازار را تحت تاثیر خود قرار داد قیمت نفت خام دوباره صعودی شد. البته تلاش های اوپک برای کاهش تولیدات هم در این اتفاق مشارکت داشت.

قیمت نفت برنت ۴۷ سنت یا ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۵۰.۹۳ دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با ۳۷ سنت یا ۰.۸ درصد رشد به ۴۸.۰۲ دلار به ازای هر بشکه رسید.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد بازار در سی ام سی مارکتز در سیدنی می‌گوید:« هرچه نفت ارزان تر شود پتانسیلی برای شکل گیری کف قیمت ایجاد می‌شود. ما به کمترین مقادیر قیمت ماه مارچ نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت نزدیک می‌شویم و اگر همانگونه که انتظار می‌رود با نزدیک شدن به تابستان با کاهش ذخیره مواجه شویم پتانسیل بالا رفتن قیمت ها وجود دارد.»

هفته گذشته داده های بخش صنعت ای پی آی (موسسه نفت آمریکا) نشان داد ذخیره نفت خام ایالات متحده با کاهش مواجه شده و ذخیره گازوئیل و میعانات هم افت کرده است.

ذخیره نفت خام به مقدار ۴.۲ میلیون بشکه در هفته سقوط کرد و در انتهای ۲۸ آوریل به ۵۲۸.۳ میلیون بشکه رسید در حالیکه آنالیز ها مقدار افت ۲.۳ میلیون بشکه ای را پیش‌بینی کرده بودند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 764215

وب گردی

وب گردی