پارلمان انگلیس منحل شد

در پی درخواست ترزا می برای انتخابات پارلمانی جدید در 8 ژوئن (18 خرداد)، پارلمان انگلیس رسما منحل شد و تمامی فعالیت‌های خود را را متوقف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس قانون اساسی، پارلمان 25 روز کاری قبل از برگزاری یک انتخابات باید منحل شود و به دنبال آن قانونگذاران از هرگونه امتیاز به عنوان یکی از اعضای پارلمان محروم می‌شوند.

منحل شدن پارلمان پس از آن صورت گرفت که ترزا می، نخست وزیر انگلیس به منظور آنکه در مذاکرات برای بریگزیت از قدرت بیشتری برخوردار باشد دستور برگزاری یک انتخابات زودهنگام را صادر کرد.

به همین منظور ترزا می روز چهارشنبه با ملکه الیزابت دیدار کرد.

در حال حاضر براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حزب محافظه کار انگلیس به رهبری ترزا می با اختلاف زیادی از حزب اپوزیسیون کارگر پیشتاز است.

با این حال موضع ترزا می برای عدم شرکت در مناظرات تلویزیونی و اینکه اجازه داده تا تنها طرفداران وفادارش به نشست‌های کمپین انتخاباتی‌اش حضور پیدا کنند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

پس از انتخابات ملکه الیزابت فرد پیروز را فراخواهد خواند تا اختیار تشکیل کابینه را قانونا به او بدهد و از او بخواهد تا به عنوان نخست وزیر، دولت تشکیل دهد.

پارلمان جدید انگلیس 13 ژوئن (23 خرداد) یعنی زمانی که قانونگذاران یک رئیس جدید را انتخاب کنند، ‌تشکیل خواهد شد.

منبع: ایسنا

306،۳۰۰

کد خبر: 764274

وب گردی

وب گردی