ترزا می مقامات اتحادیه اروپا را به تهدید بریگزیت متهم کرد

نخست وزیر انگلیس با متهم کردن برخی از مقامات اتحادیه اروپا به بد جلوه دادن موضع انگلیس درخصوص بریگزیت و حتی تلاش برای نفوذ در انتخابات پارلمانی کشورش روند رسمی مبارزات انتخاباتی انگلیس را آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس پس از بازگشت از کاخ باکینگهام در مقابل دفتر نخست وزیری گفت: موضع مذاکرات انگلیس در اروپا در مطبوعات این قاره بد جلوه داده شده، موضع مذاکرات کمیسیون اروپا سخت‌تر شده و تهدیداتی علیه انگلیس توسط مقامات و سیاستمداران اروپایی مطرح شده است.

ترزا می برای اطلاع دادن به ملکه انگلیس از منحل شدن پارلمان برای برگزاری انتخابات پارلمانی ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) به کاخ باکینگهام رفته بود.

وی تنها یک روز پس از آنکه متعهد شد در مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک زن سرسخت باشد، گفت: تمام این اقدامات به صورت تعمدی برای این لحظه برنامه ریزی شده‌اند تا نتیجه انتخابات پارلمانی انگلیس را تحت تاثیر قرار دهند.

این در حالی است که ترزا می اروپایی‌ها را به تلاش برای تحریف و مداخله در انتخابات انگلیس متهم کرده است.

این اظهارات تند ترزا می نگرانی‌ها را نسبت به شکست مذاکرات درخصوص بریگزیت و اینکه انگلیس بدون هیچ توافقنامه‌ای در خصوص روابط آینده‌اش با این بلوک اتحادیه اروپا را ترک کند، افزایش داده است.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 764353

وب گردی

وب گردی