برقراری مستمری جان باختگان معدن ازهفته جاری/ قول وزیر کار به کارگران معدن

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از برقراری مستمری خانواده جان باختگان حادثه ریزش معدن یورت و تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مسائل حقوقی، بیمه‌ای و عقب ماندگی‌های پرداختی به کارگران این معدن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایسنا علی ربیعی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به خانواده‌های کارگران معدن یورت آزادشهر گلستان گفت: با همکاری نعمت‌زاده – وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت سه کمیته فنی، انسانی و نوسازی معادن استان را طراحی کردیم. کمیته فنی قرار است روی علت یابی حادثه کار کند و گزارش آن را منتشر می‌کند. بررسی‌های اولیه نشان می دهد که علت این حادثه تعویض باطری بوده است. تمام شواهد نیز این موضوع را نشان می‌دهد اما جوانب در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: کمیته انسانی مسائل حقوقی، بیمه‌ای و عقب ماندگی‌های کارگران را بررسی می‌کند. مستمری خانواده‌های جان باختگان نیز از همین هفته برقرار می‌شود. برای کاهش آلام این خانواده‌ها نیز کمک‌های اولیه صورت می‌گیرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسائل حقوقی تمام کارگران معدن استان به ویژه معدن یورت در همین کمیته انسانی پیگیری می‌شود ادامه داد: این معدن حداقل شش ماه تعطیل خواهد بود. روز شنبه نیز با آقای نعمت زاده جلسه‌ای خواهیم داشت تا درباره چگونگی پرداخت حقوق کارگران تصمیم گیری کنیم. من به همه و به 270 کارگری که مستقیم در معدن کار می‌کردند اطمینان می‌دهم تا راه اندازی معدن یک روز هم حقوق آنها عقب نخواهد افتاد. این موضوع از طریق کارفرماها و بیمه بیکاری دنبال می‌شود.

به گفته ربیعی کمیته نوسازی معادن استان قرار است موضوع نوسازی تجهیزات را با هدف کاهش حوادث پیگیری کند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 764355

وب گردی

وب گردی