عارف:در آستانه پیروزی در گام سوم هستیم

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اگر فردی در لیست اصلاح طلبان در انتخابات شوراها نباشد نباید فریاد وا دینا و وااسلاما سر بدهد .اصلاح طلبان باید سعه صدر داشته باشند و همان حرکتی در انتخابات ۹۲ صورت گرفت و در چارچوب گفتمان اصلاحات بود تکرار شود.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا عارف در کنگره انجمن اصلاحات با اشاره به حادثه معدن آزادشهر و با اظهار همدردی با خانواده جانباختگان ،گفت:حادثه معدن آزاد شهر نشان داد هنوز ایمنی محیط های کسب و کار در کشور ما جدی گرفته نمی شود و متاسفانه هر از چند گاهی شاهد اینگونه حوادث تلخ هستیم.مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با همراهی دولت بر لزوم ایمن کردن محیط های کاری گام های اساسی بردارد.

وی همچنین با تبریک برگزاری اولین کنگره انجمن اسلاحات ،با بیان اینکه در ارتباط با ریاست جمهوری ما به نتیجه رسیدیم که کاندیدای اصلاحات آقای روحانی است، گفت: آنچه در این مقطع حساس مهم است تلاش برای تشویق مردم به حضور در انتخابات است حتی بحث‌های انتقادی درون گروهی را فعلا باید کنار گذاشت و بپردازیم به مساله اصلی تا جمعه ۲۹ اردیبهشت که مردم پای صندوق بیایند و خواهش می‌کنیم همه اصلاح‌طلبان با بدون هیچگونه طرح مسائل چالشی از روحانی حمایت کنند.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: انتخابات مهم دیگر شوراهای اسلامی شهر و روستا است. شوراها دستاورد بزرگ دوران اصلاحات است جایگاه این شورا باید در پیگیری مسائل شهری تقویت شود که به نظر می رسد اصلاح قانون شوراها ضروری است. خوشبختانه این دوره شاهد حضور چهره‌های ارزشمند هستیم در تهران بیش از ۶۰۰ نفر چهره برجسته اعلام آمادگی کردند که در لیست اصلاحات باشند یک سوم از این افراد از هر جهت واجد شرایط ورود به شورا هستند. این مشکلی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم اگر در شورای استان‌ها و تهران با وسواس و دقت در چارچوب ضوابط عمل نشود یا به دنبال سهم‌خواهی باشیم با مشکل بعدی روبه رو خواهیم بود خواهش من این است که با وسواس در چارچوب ضوابط حرکت کنیم.

عارف یادآور شد: اتفاقی که در سال ۹۲ افتاد باید استمرار پیدا کند و اگر فردی در لیست نهایی قرار نگرفت نباید فریاد وا دینا سر دهد اصلاح طلبان باید سعه صدر داشته باشند و همان حرکتی در انتخابات ۹۲ صورت گرفت و در چارچوب گفتمان اصلاحات بود تکرار شود.

او در ارتباط با تهیه لیست انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها گفت: حقیقتا بستن لیست کار سختی است به یکی از اساتید برجسته دانشگاهی که پیش من آمده بود و گمان می کرد در لیست در جایگاه بالایی قرار دارد گفتم شما آیا می دانید چه افراد شایسته دیگری هم ثبت نام کرده اند ؟ لیست اصلاح طلبان ۲۱ نفر است و به خدا ۲۱ و یک دهم هم نمی‌شود ما یک هفته است در مرحله کارشناسی هنوز قرار داریم و قسم جلایله می خورم که شخص من هنوز نمی داند چه افرادی در مرحله کارشناسی قرار گرفتند .متاسفانه آمار غلط به جامعه مخابره می کنند و بر اساس همان آمار غبط برای برخی ها تصورات و توقعاتی ایجاد می شود من قسم می‌خورم کوچکترین اطلاعاتی از اینکه لیست کارشناسی حاوی چه کسانی است ندارم.

عارف تاکید کرد: تا سال ۹۲ رقیب نمی‌گذاشت ما به انسجام برسیم اما الان از دورن می‌خواهند انسجام ما را از بین ببرند. خواهش می‌کنم اگر نام کسی در لیست نیامد همکاری کنند روند ادامه پیدا کند. کمک کنید این لیست بر اساس ضوابط تهیه شود. من حساسیت روی جریان اصلاحات دارم و روی هیچ فرد خاصی حساس نبوده‌ام. کمک کنید لیست خوب و قابل دفاع باشد همه شما به خاطر دارید که ما در لیست اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس 2 الی 3 نفر را جابجا کردیم و هنوز هزینه آن را می‌پردازیم.کمکم کنید چنین مشکلاتی تکرار نشود.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: ای کاش می‌شد ۲۱۰ نفر لیست ببندیم. در چارچوب اخلاق و عقلانیت و خرد جمعی حقیقتا گام به گام قدم برداشتیم سال ۹۲ اتفاقی افتاد که نه تنها رقبا بلکه خیلی از اصلاح‌طلبان هم فکرش را نمی‌کردند اما با استقبال و راهکار ما موفق شدیم در چارچوب همان رویکرد کلان گام دوم را بهتر از اول برداریم همه جریانات اصلاح‌طلب چه احزاب عضو و چه احزابی که عضو شورای عالی نبودند کمک کردند. ما در گام دوم همراهی خوبی داشتیم و آثار آن در انتخابات مجلس دیده شد. با ادامه این مسیر و اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری در آستانه پیروزی در گام سوم هستیم.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: شورای عالی با رایزنی تشکل‌های عضو و غیر عضو سعی کرده پیشنهادات را گرفته و عمل کند گام سوم را ان‌شاالله خوب بر خواهیم داشت. ما باید این مسیر را هر بار محکم‌تر برداریم ما آثار شنیدن صدای مختلف از جریان اصلاحات را در دهه هشتاد دیدیم اگر دنبال گفتمان وانسجام باشیم پیروزیم چون معتقدم اگر انسجام داشته باشیم ۷۰ درصد رای مردم را اصلاحات دارد. باید منیت و سهم‌خواهی را کنار گذاشت. اما تا وقتی که احزاب فراگیر داشته باشیم و سهم خواهی نکنیم فاصله داریم.

عارف در پایان تصریح کرد:در شورای اسلامی تهران ببینید چقدر حزب اصلاح‌طلب داریم و چند عضو؟ در مسیر آینده هر گامی بر می‌داریم مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود خواهش من این است این حزب که تازه تشکیل شده اولین خروجی‌اش نقد اصلاحات در دو دوره گذشته با فرض انسجام کامل باشد اگر تحلیل کنیم چرا مردم تهران همه به ما رای دادند یا سال ۹۲ که با انسجام ما مردم پای صندوق آمدند وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود. ظرف دو ماه ما در ساختار و ساز و کار شورای عالی تجدید نظر می‌کنیم با هدف انسجام بخشی کامل که این حرکت جبهه‌ای به حرکت حزبی برسد.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 764364

وب گردی

وب گردی