کره‌شمالی: چین دیگر صبر ما را آزمایش نکند

کره شمالی در اقدامی نادر مستقیما از چین انتقاد و تاکید کرد که اظهارات بی‌ملاحظه پکن درخصوص برنامه اتمی پیونگ یانگ صبر این کشور را آزمایش می‌کند و ممکن است باعث پیامدهای خطرناک نامشخصی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین که بزرگترین شریک تجاری و اصلی‌ترین حامی کره شمالی محسوب می‌شود در راستای تحریم‌های سازمان ملل واردات زغال سنگ از پیونگ یانگ را به حالت تعلیق درآورد و در بحبوحه فشار آمریکا برای حل این بن بست اتمی از این متحد دیرینه خود خواست تا فعالیت‌های اتمی و موشکی‌اش را متوقف کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر هر روزه یکسری اظهارات بی‌ملاحظه و پوچ از جانب چین شنیده می‌شود که تنها باعث وخیم‌تر شدن وضعیت خواهد شد.

این خبرگزاری کره شمالی با اشاره به برخی گزارشات رسانه‌های چینی که در آن پیونگ یانگ را مقصر وخیم شدن روابط دوجانبه دانسته‌اند، گفت: پکن برای آنکه به ساز آمریکا برقصد بهانه‌های پوچی می‌آورد. چین دیگر نباید صبر کره شمالی را آزمایش کند. بهتر است که پکن با متوقف کردن اقدامات بی‌ملاحظه خود مانع وقوع یک سری پیامدهای خطرناک نامشخص شود.

در همین حال رسانه‌های دولتی چین اخیرا انتقادات تند و متعددی را درخصوص اقدامات کره شمالی مطرح کرده‌اند.

روزنامه گلوبال تایمز چین در مقاله‌ای هشدار داد که اقدامات کره شمالی معاهده عدم تهاجم میان این دو کشور را که به تاریخ ۱۹۶۱ برمی‌گردد، تهدید کرده است. ما از دولت پیونگ یانگ می‌خواهیم تا به آزمایشات اتمی خود پایان دهد. چین اجازه نمی‌دهد که منطقه شمال شرقی‌اش با فعالیت‌های اتمی کره شمالی آلوده شود.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 764372

وب گردی

وب گردی