لاوروف: دمشق موافق مناطق امن است

وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه دولت سوریه با ایجاد مناطق کاهش تنش در این کشور موافق است گفت: این مناطق اقدام مهمی در مسیر تقویت آتش بس به شمار خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، دولت سوریه با ایجاد مناطق امن یا کاهش تنش در این کشور موافق است. این مناطق اقدام مهمی در مسیر تقویت آتش بس به شمار خواهد رفت.

وی در نشست خبری با همتای فنلاندی خود گفت: در آستانه در خصوص ایده جدیدی بحث می‌شود که بیانگر ایجاد مناطق کاهش تنش با حضور تمامی گروه‌های مربوطه و البته با موافقت دولت سوریه است که باید گامی در مسیر تقویت آتش بس به شمار رود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است مذاکرات آستانه در مورد سوریه نتایج موفقیت آمیزی داشته باشد. ما امیدواریم دور جدید که در قزاقستان در حال برگزاری است از نظر تقویت آتش بس و توافق در مورد سازوکار واکنش به تجاوزات و ایجاد فعالیت‌های مین زدایی با موفقیت روبه رو شود.

لافروف گفت: ما امیدواریم مذاکرات ژنو که ماه جاری میلادی از سرگرفته می‌شود قبل از هر چیزی به حل مسائل پیچیده مربوط به حل و فصل سیاسی درگیری‌ها منجر شود و در نهایت مردم سوریه خود آینده کشورشان را تعیین کنند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: هلسینکی پایتخت فنلاند می‌تواند مکان مناسبی برای دیدار احتمالی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین باشد.

وزارت خارجه روسیه همچنین از نگرانی مسکو نسبت به عدم وجود پاسخی مناسب از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به پیشنهاد روسیه مبنی بر اعزام هیاتی به خان شیخون خبر داد .

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 764389

وب گردی

وب گردی